Lastige buur

michiel54
Topic Starter
Berichten: 25

Lastige buur

#1 , 28 aug 2017 18:01

Sinds wij wonen op huidig adres , dat is nu twee jaar en acht maanden , hebben wij last met onze buur van tweede verdieping , wij wonen op glvlrs. Het gebouw telt 7 appartementen verdeelt over drie verdiepen . De last betreft lawaaihinder door zijn bezoekers , vooral dan tijdens de nachtelijke uren( opvallend veel trafiek van steeds weer andere jongelui die kortstondig binnen en buiten gaan = handeltje ?? ) 's morgens vinden wij de inkomdeuren regelmatig volledig openstaan , alsook zijn hond die regelmatig alleen zit en dan huilt en onophoudelijk blaft , veel overdag en af en toe na 22u . Ook het gebabbel 's nacht op zijn balkon aan de achterzijde van het gebouw stoort ons zodanig dat wij met gesloten venster moeten slapen en oordopjes . Niet alle nachten maar toch regelmatig , vooral de weekends . Ook worden er tal van sigarettenpeuken langs achter op onze koer gesmeten , samen met af en toe andere vuilnis en hun speeksel / rochels . Peuken kunnen met de wind op ons wasgoed belanden , ook de assen dwarrelen op ons wasgoed . Hem aanspreken lukt en dan is hij heel begripvol en belooft telkens erop te letten maar helaas , de hinder en vuiligheid blijft duren . De syndicus van het gebouw ijvert naar verdraagzaamheid en beweert zelf geen klachten te ondervinden ; zij woont op eerste verdiep .
Politie oproepen heeft niet veel opgebracht en niet veel zin , ze zijn stil als ze aanbellen , de hond zwijgt als die wat hoort aan de voordeur , peuken en vuilnis ...daar staat geen naam op . De wijkagent heeft ook al enkele keren langs geweest . Niks helpt tot hiertoe , het begint keer op keer opnieuw .
Te rade bij een advocaat , beweert die dat wij er weinig tegen in kunnen brengen !!!
Enfin , staan wij dan machteloos !?? Mijn bloeddruk blijft stijgen en we zijn constant moe wegens slaap tekort ...
Kan ik met enkele getuigenissen geen procedure starten ..met of zonder advocaat ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 28 aug 2017 18:54

Te rade bij een advocaat , beweert die dat wij er weinig tegen in kunnen brengen !!!
Daar is inderdaad weinig aan te doen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

michiel54
Topic Starter
Berichten: 25

#3 , 31 aug 2017 17:06

OK , ... dat wordt dus verhuizen , hopelijk naar een betere buurt .

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 31 aug 2017 21:59

In nogal wat gemeenten bestaat er een dienst burenbemiddeling.
Politie moet idd bepaalde zaken op heterdaad betrappen.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 aug 2017 22:04

Overmatige burenhinder kan je laten beteugelen op basis van art. 544 BW.
Probleem is dat je het moet kunnen bewijzen.
En dat het overmatig is.
En dat je langs de rechtbank moet.
En dat je niet zeker bent van het resultaat (van de rechtszaak én van de tenuitvoerlegging).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”