burengeschil tuinafscheiding

claesh
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

burengeschil tuinafscheiding

#1 , 23 aug 2017 13:49

Beste,
onze buurman ging een lening aan om zijn tuinafscheiding rondom te vernieuwen. Nu heeft hij ook de gemeenschappelijke scheiding laten weghalen en vernieuwen. Plots staat hij hier met een briefje met daarop de gemeenschappelijke kosten van zijn muur. Terwijl wij niet eens toestemming gegeven hebben om de scheidingsmuur te vernieuwen.
Probeerde zelfs eerst om de prijs van het stuk scheidingsmuur dat gezamenlijk valt op ons te steken, terwijl hij deze nog door 2 moest delen.

Kan dit zomaar?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 23 aug 2017 15:59

Zonder uw toestemming niet. Ik dacht zelfs dat u zou kunnen eisen dat hij de oorspronkelijke scheiding in ere hersteld, en indien dit niet mogelijk is, hij aan u hiervoor een schadevergoeding moet geven.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 aug 2017 13:56

als ik mij niet vergis las ik hier al een aantal keer op het forum dat hij het wel mag vragen, om mee te betalen, maar dat je niet verplicht bent. Als goede buur zou ik er nu wel een deeltje in meebetalen, ze staat tenslotte op de scheiding. En op die manier heb je er ook zeggenschap over, moesten er ooit herstellingen aan komen of zo. Vermoed ik toch.

Bij onze buren deden we het zo; zij wouden graag een 'goedkope' bekaertdraad, wij wouden graag een 'dure' houten afsluiting. Wij zijn akkoord gekomen dat we de dure scheiding zetten, maar dat zij maar evenveel betalen alsof we de goedkope zouden zetten. Iedereen happy :D

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”