geldigheidsduur beslissing Algemene Vergadering Mede-Eigenaars

appartementsgoeroe
Topic Starter
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

geldigheidsduur beslissing Algemene Vergadering Mede-Eigenaars

#1 , 06 aug 2017 20:27

4 jaar geleden werd er blijkbaar tijdens een AV van de Vereniging van Mede-Eigenaars een beslissing genomen tot het heraanleggen van de gemeenschappelijke tuin en voortuintjes alsook het heraanleggen van paden en inritten met klinkers. Een grote investering.

Maar er werd niets uitgevoerd en het kwam ook niet meer ter sprake tijdens de AV van de laatste drie jaren, voorafgaand aan mijn aankoop van een appartement in dat compleks.
Teneinde mij een beeld te kunnen vormen van de komende kosten werden mij zoals de wet het voorschrijft de laatste drie jaarverslagen voorgelegd.
Daarin wordt met geen woord gerept over die werken. Ik wist dus niet dat ze in de lucht hingen.

Vragen:
- in welke mate ben ik nu verplicht om als nieuwe eigenaar mee te delen in die kosten, waarvan de beslissing vier jaar geleden werd genomen en die niet vermeld worden in de drie jaarrverslagen die me zoals wettelijk verplicht werden overhandigd bij mijn aankoop
- meer algemeen: hoeveel jaar blijft een genomen maar niet uitgevoerd beslissing van de AV geldig?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 aug 2017 11:19

Is het zo dat u nu vaststelt dat die werken ooit beslist werden (maar nog niet werden uitgevoerd) OF worden die werken nu concreet uitgevoerd en vraagt men u mee te betalen ?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”