kapotte leiding in appartement

maertens dave
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

kapotte leiding in appartement

#1 , 24 jul 2017 11:27

ik heb net een appartement gekocht nu blijkt na 1dag dat er een afvoerleiding tussen mijn vloer en de onderbuur zijn plafond stuk is dat werd niet gemeld door de vorige eigenaar en vind dit wel verdacht .wat kan ik doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 jul 2017 14:58

Wie heeft dit opgemerkt? Mogelijks wist de verkoper dat niet als het enkel zichtbaar is bij de onderbuur.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jul 2017 15:10

Kan je bij uw onderbuur informeren of de vorige eigenaar op de hoogte was van dit mankement? Als hij dit kan bevestigen en wil getuigen voor een rechtbank, kan je daar een zaak van maken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

maertens dave
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jul 2017 17:15

de onderbuur heeft dit opgemerkt ,het appartement heeft 2jaar leeg gestaan en ondertussen zijn de onderburen blijkbaar ook nieuw

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 24 jul 2017 20:14

Blokpolis en zeker uw brandverzekering al in kennis stellen. Uiteraard ook syndicus.
Niet zeker dat de afvoerleiding alleen van u is kan een gemene leiding zijn.
Lees daarom nauwkeurig de basisakte - reglement gebouw -huishoudelijk reglement en de verslagen van de AV (3) die u normaal bij uw aankoop allemaal had moeten bekomen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”