onderhoud voortuin

Meeboo
Topic Starter
Berichten: 1488

onderhoud voortuin

#1 , 10 jul 2017 09:17

wij wonen in een huizenrij waarvan elke bewoner een klein voortuintje heeft van 1,5m diepte . de meeste onderhouden dit voortuintje prima en hebben dit beplant met bvb een onderhoudsvriendelijke taxus, maar 1 bewoner koos geen bodembedekker en laat het onkruid groeien tot op 1 meter hoogte nu ongeveer. kan deze bewoner verplicht worden dit onkruid te verwijderen? Het onkruid waaiert immers over naar de andere tuinen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2017 10:54

Wat is onkruid, dit kan ook mooi zijn een wilde natuur .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 10 jul 2017 11:09

@lowie...tgaat over een dorp of een stad héé....
@meeboo, de gemeentelijke reglementen stipuleren vaak wel dat (voor)tuinen onderhouden dienen te worden. Vraag het eens na op jouw gemeente.
En kontakteer de bewoner met een vriendelijk briefje in de bus of hij/zij zijn voortuin kan beplanten met een bodembedekker of iets anders zodat het onkruidvrij blijft en hij er geen onderhoud aan moet besteden en jullie geen last meer hebben van uitzaaiend onkruid. Dat je hem/haar graag tips geeft om daarbij te helpen.

Reclame

willyboy
Berichten: 897

#4 , 10 jul 2017 12:24

Zal man van natuurpunt zijn . Zal misschien vlinders en motten moeten tellen voor in boekjes te plaatsen .

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 10 jul 2017 12:46

voor in boekjes te plaatsen .
OM in boekjes te plaatsen is een beter gezegd.

tira00
Berichten: 929

#6 , 11 jul 2017 09:00

@lowie...tgaat over een dorp of een stad héé....
@meeboo, de gemeentelijke reglementen stipuleren vaak wel dat (voor)tuinen onderhouden dienen te worden. Vraag het eens na op jouw gemeente.
En kontakteer de bewoner met een vriendelijk briefje in de bus of hij/zij zijn voortuin kan beplanten met een bodembedekker of iets anders zodat het onkruidvrij blijft en hij er geen onderhoud aan moet besteden en jullie geen last meer hebben van uitzaaiend onkruid. Dat je hem/haar graag tips geeft om daarbij te helpen.

Grappig, net of iemand je zou kunnen dwingen wat soort planten je in je tuin zou mogen zetten.
Wat als zo'n buur een pakje wildbloemenzaad zaait in zijn voortuin? Allemaal planten die horen bij "onkruid"

eylis
Berichten: 8840

#7 , 11 jul 2017 09:09

@tira, ik stel poster letterlijk voor om de buur met een vriendelijk briefje te contacteren met een vraag en een aanbod om te helpen met tips.... . Waar lees je ergens dat ik hem de buur zou willen doen dwingen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 jul 2017 09:21

Ik zou hier een ongelooflijke foto kunnen opzetten van een huis in de straat waar mijn vriendin woont, het onkruid staat bijna 1 meter hoog, die hebben naar de vrederechter geweest en neen dit mag blijven en als reden het is voor de vogels!

En als je s'morgens vroeg er voorbij gaat zit het daar vol met mooie vogeltjes, niet van die zwarte, een eind verder hangt er aan een huis wel 10 vogelkastjes waarvan er zeer veel bewoond zijn !

En ja dit is slechts 500 meter van de markt van een kleine STAD !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#9 , 11 jul 2017 09:24

voor in boekjes te plaatsen .
OM in boekjes te plaatsen is een beter gezegd.
In principe houd ik me niet bezig met het opsporen van taalfoutjes en/of andere pietluttigheden ...
Hier kon ik het echter niet laten.
Waarde Mava 105, bekijk eens jouw zin en spoor je eigen fout(en) op.

Meeboo
Topic Starter
Berichten: 1488

#10 , 12 jul 2017 09:39

het probleem is opgelost door een goed gesprek ;-)

willyboy
Berichten: 897

#11 , 12 jul 2017 10:05

Mensen gaan niet meer in gesprek in deze tijden . Het antwoord is meestal ....moei je met je eigen zaken . Mensen vervreemden van elkaar .

eylis
Berichten: 8840

#12 , 12 jul 2017 10:10

@willyboy/ willy1willy: reply's goed lezen: poster meldde hierboven nét dat hij een goed gesprek heeft gehad met de buur en dat het euvel opgelost is :-)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”