Schade bij buur door grondwerken

bzoon
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schade bij buur door grondwerken

#1 , 05 jul 2017 11:18

Hallo,

ik weet niet waar dit precies thuishoort, mijn excuses.

Een tiental maanden geleden werden bij mij grond -en afbraakwerken uitgevoerd. Deze week is de buurman komen melden dat er nav die werken (volgens hem) scheuren in zijn buitenmuur zijn ontstaan. Ik heb hem de gegevens van de aannemer doorgegeven en aangeraden contact op te nemen met die firma. Alles werd op factuur uitgevoerd, ik heb echter geen bijkomende verzekering of iets dergelijks afgesloten, ervan uitgaande dat dit niet nodig was omdat de firma wel zou verzekerd zijn tegen dit soort situaties.
Moet ik me zorgen maken?

Mvg

Eddy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jul 2017 11:25

Moet ik me zorgen maken?
Ja. De werken zijn in opdracht van u uitgevoerd, en bijgevolg bent u verantwoordelijk ten opzichte van uw buurman. Uw buurman kan zich dus tot u wenden om de schade te vergoeden. Jij zal je op uw beurt tot uw aannemer moeten wenden om deze schade dan op hem te verhalen.

Schakel uw eigen verzekering in, zou ik zeggen! Bel hen, leg hen de situatie uit, en vraag raad.

In het slechtste geval is de aannemer niet verzekerd (kan ik me moeilijk voorstellen, maar bon, het zou kunnen), en kan hij de schade niet betalen / gaat failliet / etc... In dat geval kan jij de schade niet meer verhalen op de aannemer en draai jij er zelf voor op (of uw verzekering). Je mag je dus inderdaad wel een klein beetje zorgen maken...
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 05 jul 2017 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bzoon
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jul 2017 11:27

Bedoelt U mijn brandverzekering?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jul 2017 11:29

Brand of familiale... Hangt van de polis af. Als dit bij dezelfde maatschappij is, zullen zij wel voor u uitzoeken welke verzekering wat dekt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”