Buren ruzie

Nooxs
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Buren ruzie

#1 , 26 jun 2017 20:49

3 Jaar geleden hebben wij een huis gekocht en ik ben er onmiddellijke beginnen in verbouwen na de eerste week kwam de gebuur al reeds klagen over geluidsoverlast ( te begrijpen als je van 7 uur tot 19 a 20 uur avonds door werkt) die dag heb ik uit begrip de werken stil gelegd.

een hele tijd later was er een gebuur van 2 huizen verder die luid muziek speelde en terug de zelfde gebuur gaan klagen tot zelf de politie bij deze mensen gestuurd.
echter kwam ik later te weten dat die persoon dit expres deed omdat deze gebuur hun op elke manier mogelijke probeerde het leven zuur te maken.
Zij hadden ook kippen hier voor heeft hij ook klacht ingediend, die mensen zijn uit eindelijke verhuisd omdat zij de pesterijen niet meer aankonden

daar achter heeft hij het op ons gemunt, heeft klacht ingediend voor dieren mishandeling en mijn hond is mijn alles

echter omdat we wat rust zouden hebben we een afsluiting geplaatst hier voor heeft de gebuur klacht in gediend dat dit niet conform is met de wetgeving.
Stad heeft ons hier over aangesproken en dit is momenteel in order gebracht volgens de regels van de gemeente
achteraan de platen hebben nu een haag geplaatst en zien we nu dat de gebuur de geme afsluiting heeft kapot gemaakt. (vermoedelijke om het op ons te kunnen stekken of de honden )

het zijn nog meerdere kleine dingen die het er om doen, nu neemt hij een stoel om over de afsluiting te kunnen kijken.
hij probeert alles er aan te doen om ons weg te pesten

Heeft er iemand advies wat ik kan doen?
Want vroeg of laat gaat er gevochten worden of erger.

mocht dit bericht verkeerd staan laat mij maar weten waar ik het moet plaatsen.

MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 26 jun 2017 21:23

Uw buur aanspreken over feit dat gemene afsluiting blijkbaar stuk is. Mogelijk uw verzekering in kennis stellen deze kunnen dan foto's komen nemen om de schade vast te stellen.
Mogelijk zijn er sporen waaruit blijkt van welke kant de afsluiting is stukgemaakt.
Voor vernieling van stedelijke af landelijke afsluitingen kan u aangifte doen bij politie is een correctioneel vervolgbaar wanbedrijf.

Nooxs
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2017 21:36

ik heb al reeds foto's genomen en er is duidelijke te zien dat afsluiting kapot is gemaakt als de andere klant door het feit dat de draad bij hun tot tegen de bodem komt ( het is echter onmogelijke om zo de draad omhoog te trekken langs onze kant)
ze is zelf op verschillende plaatsen gewoon door geknipt.
echter het grootste probleem is dat hij heel erg moeilijke doet over alles en altijd zijn gelijke probeer te halen, dus praten wordt zeer moeilijke .
Vermoedelijke wil hij mijn honden hier voor laten opdraaien echter kunnen zij niet in dit gedeeld van de tuin maar dit weet hij niet
het feit dat hij komt zeggen wat wij moeten doen in onze tuin vinden wij niet kunnen
maar alvast bedankt hier voor

maar zou ik iets kunnen ondernemen tegen het feit dat hij over afsluiting hangt die wij geplaatst hebben, deze is echter 2m hoog.
niet echt gezellige als je s'avonds op je terras zit en je gebuur komt met kop boven de platen uit terwijl je dit doet om hem weg te houden

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 26 jun 2017 21:47

Als hij komt gluren neem er foto's van en dien klacht in bij de politie, negeer deze mens totaal want hoe meer je reageert hoe slechter je het maakt bij dergelijke mensen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Nooxs
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jun 2017 21:57

dat was de bedoeling en zeker met de afsluiting maar het gaat van kwaad naar erger hij bedenkt steeds meer nieuwe manier
toch bedankt voor de info

mvg

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 26 jun 2017 22:22

Buiten politie kan u ook de dienst burenbemiddeling inschakelen
Hou alles goed bij kwestie van een serieus dossier op te stellen voor mogelijke verdere procedures.
Bij elke vorm van overlast politie in kennis stellen.
Plaatsen van camera's die in het oog houden hoe uw gras of uw haag groeit is niet verboden.

Nooxs
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 jun 2017 06:23

Ja maar camera's plaatsen is ook niet zo simpel in verband met de privécie ze mogen dan enkel en alleen u tuin filmen.

bisbro
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 jun 2017 10:51

Heb ook ooit zo een buur gehad die over de afscheiding kwam piepen en heb die op den duur steeds met de waterlans bespoten.
Na een tijd waagde hij het niet meer... Ben daarvoor nooit verontrust geweest en heb nu geen probleem meer, maar vraag mij wel af of dit toegelaten was om het zo op te lossen? Misschien een idee voor TS.

Scorpio
Berichten: 242

#9 , 01 aug 2017 23:44

Ik volg, want ik heb ook zo'n leuke buur :(

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”