Klimop op mijn grond

Bassab
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Klimop op mijn grond

#1 , 23 jun 2017 18:55

We wonen op de kavel 7 jaren en de naaste kavel was niet verkocht en niet bebouwd.

We hebben een hekwerk laten plaatsen (7 jaar geleden ) op onze grond tegen de Perseel scheiding. Hierin hebben we zeer netjes een klimop gevlochten en deze was netjes dicht.
We hebben hem altijd vakkundig (hovenier) bijgehouden en zo kort mogelijk gelaten.
Nu is mijn nieuwe buurman radicaal gaan snoeien tot tegen de draad waardoor sommige planten door zijn gegaan. De haag heeft nu haast geen. Blad meer en je kijk er helemaal doorheen.

Ik ben benieuwd wat ons recht is en dat van mijn Buurman. Ik wil geen ruzie maar heb nu totaal geen privicie meer en een haag die haast kapot is na 7 jaar met liefde verzorging te hebben geven.

Ik hoor graag iets.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 23 jun 2017 18:59

Aangezien de klimop niet gemeenschappelijke is moet hij minstens 50 cm van de scheidingslijn staan.
(Op scheidingslijn kan mits akkoord van de buur)
Alles wat boven zijn grond komt mag hij afknippen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”