Schade in appartement door verbouwing boven appartement door verhuurder

Samsaar
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schade in appartement door verbouwing boven appartement door verhuurder

#1 , 22 jun 2017 13:39

Onlangs heeft de verhuurder een leegstaand appartement boven ons laten opknappen.
Dit is echter een klein beetje verkeerd uitgepakt.

Na een werkdag kwam ik thuis en zag dat mijn gordijnen onder het cement zaten, een muur vol met cement strepen van boven naar beneden. Het parket een groot opgedroogde plas cement, op een haartje na onze tv gemist.
Ik heb de verhuurder direct gecontacteerd , de verhuurder ging de werkmannen verwittigen. Ondertussen heb ik foto's gemaakt en deze per email direct doorgestuurd. Ik kreeg een telefoontje terug met dat de werkmannen een klein ongelukje hadden gehad, en dat ze nu al weg waren en of ze morgen mochten langskomen om er naar te zien. Dat mocht van mij. Ik stelde de vraag of de verzekering hierin tussenkomt? Hier ging achter geïnformeerd worden.
Na 1 week kreeg ik het antwoord dat de verzekering hier niet in tussen komt, maar dat ik de gordijnen naar de droogkuis kan brengen en de kosten voor hun zijn.
Maar wat met het plasje cement op het parket? En mijn muur? (Muur is in maart nog maar bepleisterd en geverfd)

Wat kan ik beste in deze situatie doen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jun 2017 13:47

Wat niet erg duidelijk is uit uw post: huurt u een appartement van dezelfde persoon die het appartement boven u verhuurt, of is het appartement waar u woont, uw eigendom?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 22 jun 2017 14:24

Schade veroorzaakt door derden dient vergoed te worden, stel de verhuurder in gebreke met een AS eventueel met foto's.
Als dit een zelfstandige aannemer is dat moet zijn verzekering dit vergoeden.
Als u zelf huurder bent verwittig dan eveneens u verhuurder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 22 jun 2017 14:28

Hier moet de syndicus de blokpolis activeren.
En dan zullen de verantwoordelijkheden wel vanzelf volgen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Samsaar
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jun 2017 19:47

Beste,

Het is een appartementenblok van 4 verdiepingen. Ikzelf ben huurder. De verhuurder verbouwt het appartement boven mij om deze op termijn door te verhuren. Heb nogmaals contact gehad met de verhuurder(eigenaar) maar er komt geen respons , alleen dat de verzekering niet tussenkomt.

Het is geen aannemer, maar zijn de klusjesmannen van de verhuurder zelf.

Rest mij denk ik de verhuurder in gebreke te stellen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 26 jun 2017 23:11

Stuur zeker een AS naar u verhuurder met de uitleg en eventueel foto's van de schade, zodat ze dit later niet in u schoenen schuiven.
Vermeld de kosten van u persoonlijke schade bij het schrijven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”