Achterbuur bijna dagelijks in gracht waarvan 20% haar eigendom is

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Achterbuur bijna dagelijks in gracht waarvan 20% haar eigendom is

#16 , 20 jun 2017 17:06

Ik denk persoonlijk dat €100 voor 15 meter kijkdichte afsluiting heel optimistisch is, ook al doe je alles zelf en koop je al het materiaal tweedehands. Ik heb even snel opgezocht op tweedehands.be (in mijn regio) en ik kom lang niet toe met dat bedrag voor de palen alleen.
Als dit een tijdelijke constructie is, koop je houten palen die je met een zware hamer gewoon de grond in klopt. De draad hoeft ook geen bekaert te zijn. Het goedkoopste is goed genoeg wat dat betreft.
Voor de palen: nog geen €5 per stuk (bijvoorbeeld hier: https://gadero.nl/gefreesde-paal-6cm-doorsnee/). Om de twee meter een paal, dat zijn er 8. Dus €40 aan palen. 15 meter draad moet je toch ergens kunnen vinden voor een klein prijsje... Afin, volgens mij is €100 wel realistisch, hoor.
Wijkagent belde me net op dat hij had gesproken met de eigenaar van het huis/grond die de achterbuur huurt en er wel mee te praten valt. Hij gaf me zijn telefoonnummer door. Ik probeer hem vanavond eens te pakken te krijgen om te horen wat zijn mening hierover is.
Juridisch gezien kan de eigenaar weinig doen. Hij kan zijn huurder niets verbieden wat dat betreft. Hij kan haar wel zeggen dat hij de huur opzegt als ze "overlast" voor de buren veroorzaakt, maar dan moet hij zich nog steeds aan de wettelijke opzegtermijnen / vergoedingen houden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 21 jun 2017 09:15

Of span een prikkeldraad over die beek

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 jun 2017 09:23

Of span een prikkeldraad over die beek
Is ook een mogelijkheid, zolang hij de werking van de beek niet belemmert, en hij de prikkeldraad nergens op de 22cm van de buur laat komen... Wel geen idee hoe het echt zit met het feit dat je je kan verwonden aan een prikkeldraad? Als dit gebruikt wordt bij weiden, moeten ze wel een bepaalde afstand ten opzichte van de perceelgrens respecteren, dacht ik?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

eylis
Berichten: 8842

#19 , 21 jun 2017 09:59

geen enkel gemeente/politie gaat er moeilijk over doen dat je een prikkeldraad over de beek spant. Omdat technische gezien niemand IN die beek moet zijn :-)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 21 jun 2017 10:02

geen enkel gemeente/politie gaat er moeilijk over doen dat je een prikkeldraad over de beek spant. Omdat technische gezien niemand IN die beek moet zijn :-)
Hangt er van af. Bij ons in de gemeente zijn er een aantal beken die jaarlijks door de gemeentediensten "opgeruimd" worden (zwerfvuil verwijderd, slib verwijderd, etc...). Met prikkeldraad erboven zou dit moeilijk worden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis
Berichten: 8842

#21 , 21 jun 2017 10:45

inderdeed Gebruiker21 dat klopt ook. Dus kan poster best ook even polsen bij de gemeente of ze de gracht ook onderhouden en of hij een draad kan spannen over zijn gedeelte; Vermoedelijk zullen ze daar zelf ook een tip in kunnen geven
hoe hij het best doet.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 21 jun 2017 12:11

Even over het hoofd gezien dat in de openingspost "gezamenlijk onderhoud met de aanpalenden" staat. Ik vermoed dat de TS dus zelf voor het onderhoud zal moeten instaan. Als hij daarbij vind dat een prikkeldraad over de beek geen belemmering vormt, zie ik geen probleem...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”