Dak in gemeenschap of niet?

Yikkie
Topic Starter
Berichten: 10

Dak in gemeenschap of niet?

#1 , 12 jun 2017 12:51

Ik woon in een appartementsgebouw met 3 appartementen. Mijn appartement ligt op de gelijkvloerse verdieping. Mijn keuken ligt buiten de algemene bebouwing en heeft een eigen stuk dak dat dus niet gebruikt wordt voor de bovenste twee appartementen. Er zouden kosten moeten gebeuren aan dit dak.

Mijn vraag is nu of dit stuk dat behoort tot de gemeenschappelijke delen of niet (betreffende de kosten voor herstelling)?
In de basisakte staat:

"De gemeenschappelijke delen zijn in het algemeen alle delen van het gebouw bestemd tot het gebruik van alle kavels van het gebouw.

- ...
- De daken van het gebouw, spanten en de bedekking hiervan, de waterafvoerpijpen."

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 12 jun 2017 12:53

"...daken van het gebouw..."

Ja gemeenschappelijk.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Yikkie
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 12 jun 2017 13:23

Dat staat er inderdaad waardoor ik er ook vanuit ging dat dit zo was.
Maar volgens andere mensen kan hier toch over gediscussieerd worden omdat het dak van de gebouw tot mijn privatieve stuk hoort.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 12 jun 2017 13:43

Dat staat er inderdaad waardoor ik er ook vanuit ging dat dit zo was.
Maar volgens andere mensen kan hier toch over gediscussieerd worden omdat het dak van de gebouw tot mijn privatieve stuk hoort.
Staat toch niet zo in de basisakte?

Lees eens na wat er in de basisakte beschreven staat als jouw privatief.
Staat daar dat dak bij?
Indien niet: gemeenschappelijk!!!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”