Problemen met buren

Yasmin
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Problemen met buren

#1 , 10 jun 2017 16:31

Ik heb een probleem met mijn buren wat uit de hand is gelopen. Het gaat om een ouder echtpaar en het vermoeden is dat hij inmiddels niet helemaal meer okay is in zijn bovenkamer. ZO kan hij verbaal agressief zijn.
Hij rookt op zijn balkon en daar heb ik last van.
Dat doet hij al jaren en voorheen vond ik dat alleen stinken , maar ik vind in principe dat iedereen in zijn eigen huis moet doen en laten wat ze willen, maar sinds ruim een jaar heb ik longklachten en zijn mijn holtes chronisch ontstoken en heb ik gezondheidsklachten van zijn sigarettenrook.
De vorige buurman die rookte op de galerij, want die had door dat hij wel heel dicht bij mijn ramen rookte. Zijn balkon grenst aan mijn woonkamer en het is in een halve maan gebouwd en ik woon precies in het middelpunt. HIj staat zo dicht mogelijk bij mijn ramen te roken met zijn hand over de balustrade. Zit nog geen halve meter tussen. Zijn vrouw heeft zelf last van zijn rook vandaar dat hij zo ver weg mogelijk bij zijn eigen ramen en deuren gaat roken en zijn hand over de balustrade laat hangen zodat zij er zelf het minste last van hebben. Toen ik nog op goede voet met ze verkeerde heeft ze dat eens verteld dat ze last had van zijn rook.
Er valt niet met hem te praten en aan mediation ( buurtbemiddeling) wilde hij niet meewerken. Ook die hebben geprobeerd om met hem in contact te treden en ze kwamen er niet doorheen. Hij denkt dat ik wil dat hij stopt met roken. En op de galerij wilde hij niet roken, want hij is bang voor een longontsteking.
ZO heb ik ze ooit gewaarschuwd dat er muizen waren. Op mijn balkon was een zak compleet kapot geknaagd. Mijn andere buurvrouw heeft ook last van muizen gehad. En hij heeft het zo verdraaid dat hij denkt dat ik hun beschuldig van muizen overlast. Wat niet zo is. Ken geen schonere mensen.
Zijn bovenbuurvrouw en ik hebben in het verleden last gehad van zijn televisie. Die man is zeer slechthorend en dat was allemaal een leugen en kwam niet bij hem vandaan. We waren allebei gek. Maar toch heeft hij er wat aangedaan, omdat er meerdere klachten waren.
Dat ik longklachten heb zal ik volgens hem verzinnen enz. En ik zal erop uit zijn om hem weg te pesten. Dit hoorde ik van buurtbemiddeling, die compleet aan mijn kant staan.
Inmiddels is de huurcommissie geweest, omdat ik de ventilatieroosters niet meer open kan hebben, omdat daar zijn rook door naar binnenkomt en dat dit toch niet zal mogen. Er komt nog een hoorzitting met mijn woningbouwvereniging.
Gisteren vertelde ik dit toevallig aan een vriendin en die zegt ik snap dit helemaal niet. Je zet toch gewoon een ventilator naar buiten gericht te blazen op je vensterbank. Dan blaast de rook weg. Kan je ramen waarschijnlijk ook weer open.
Hij staat dan wel in de wind, maar als hij daar last van heeft kan hij verder naar achteren uit de wind gaan staan. Mijn vraag is of ik een ventilator op mijn vensterbank mag laten blazen die uit het raam blaast. Ik denk dat het een win win is. hij kan roken op zijn balkonnetje en ik heb er waarschijnlijk geen last meer van of veel minder.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Yasmin
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jun 2017 18:24

De reden van de vraag is dat ik niet wil dat het gezien kan worden als pesten of hem op een andere manier van zijn balkon wil verjagen. Want dat is niet het geval.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 10 jun 2017 18:54

Ik vermoed dat je in Nederland woont? Dan richt je je best tot het Nederlands juridisch forum. Hier geven we tips en raad mbt de Belgische wetgeving. www.legalspot.nl/juridisch-forum

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”