kan ik mijn afrekening betwisten

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

kan ik mijn afrekening betwisten

#1 , 08 jun 2017 08:44

hallo, ik heb (de laatste) afrekening gekregen van de syndicus. Dit jaar ben ik verhuisd.

Maar ik stel me aantal vragen:
1/ kunnen ze tweemaal kosten aanrekenen voor de aanvraag van attest van het BW577-11? (volgens notaris is dit voor de compromis en verkoopakte)
Volgens mij is dit tweemaal dezelfde informatie?
2/ blijkbaar heeft een koppel dat in de blok woont het iniatief genomen om een stuk braakliggend terrein onder handen te nemen, alsook rekenen ze iets aan van maandelijks onderhoud en containerpark. Mijn aandeel hierin is 28.55 euro. Naar mijn weten is dit nooit op een AV besproken geweest. kan dit zomaar doorgerekend worden? Alsook hebben zij de aankoop van lampen gedaan, maar ik heb zeker één jaar zonder licht gezeten op mijn verdiep dus ik wil niet mee betalen voor die lampen.

ik hoor graag jullie mening. Oh ja de rekening voor de aanvraag attesten bedraagt 300 euro!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 08 jun 2017 09:38

Blijkbaar zijn het allemaal lopende uitgaven.
Daarover dient niet gestemd tijdens AV.
Dus: ja ze "kunnen" dat.

Als het tweemaal over hetzelfde attest gaat kunnen ze dat maar één keer aanrekenen, tenzij er extra wetrk aan was de tweede keer.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

#3 , 08 jun 2017 10:19

asperger dat ze die lampen doorrekenen kan ik nog verstaan, die mensen hebben die ook moeten betalen. Maar het onderhoud?! Allez dat betekent dus als iemand ineens zegt van ik zal ik wel de gangen poetsen dat die dan ook daarvoor moet betaald worden?

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 08 jun 2017 11:33

Mogelijks werden er 2 appartementen verkocht in dat boekjaar, dus 2 x kosten want het zijn afzonderlijke rekeningen
Heb jij die defecte lamp doorgegeven? Personen kunnen nog niet rieken dat er een lap stuk is.
Als je niet akkoord bent met het onderhoud van dat stuk grond, stel dan voor om het zelf en gratis te doen. (dan spaar je alvast die 28,55€ per jaar uit).

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

#5 , 08 jun 2017 11:37

er werden inderdaad 2 appartementen verkocht. Maar elk moeten we 300 euro betalen.
Ik heb een jaar zot veel gebeld en gemaild naar de syndicus. Daarmee alles wat ik niet zou moeten betalen wil ik niet betalen (uit principe) die lamp is ook nooit vervangen geweest...
Dat stuk grond wordt voor niets gebruikt. En dan het andere maandelijkse onderhoud, zou ik niet weten waarover het gaat...

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 08 jun 2017 12:10

Stel op de volgende AV de vraag waarover het gaat. Als je niet betaald zal de rekening, als de andere bewoners wel betalen, voor u oplopen. + intresten en administratiekosten.
Hoeveel appartementen zijn er in het gebouw? Hoelang woon je er al?
Voor je klaagt, lees er zeer aandachtig de basisakte op na.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”