Vochtschade door leegstand appartement buur

bertos
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vochtschade door leegstand appartement buur

#1 , 07 jun 2017 16:27

Ik heb bijna 2 jaar terug een studio appartement gekocht in een Amelinckx woontoren. Het appartement links van mij stond op de moment van aankoop leeg. Blijkbaar een onbeheerde nalatenschap die tot op heden nog steeds leeg staat. Vorig jaar is er ingebroken en het huidige slot is nog steeds niet gerepareerd, de politie heeft destijds een extra slot laten plaatsen door een slotenmaker.

Nu heb ik op de aanpalende wand met het leegstaande appartement vochtblazen. Ik heb ook gemerkt dat er aan de voorkant een deur of raam open staat. Aan de achterzijde van het appartement dat aanpaalt men mijn terras staat alles dicht. Wanneer er veel wind is kan je merken dat de toegangsdeur van de gang serieus trekt zoals te zien in het volgende filmpje:

https://drive.google.com/file/d/0BwtVtn ... =drive_web

Ik heb alvast de syndicus op de hoogte gebracht van de situatie. Ik weet ook uit de algemene vergadering dat er reeds een bedrag van 15.000 euro openstaat van onbetaalde gemeenschappelijke kosten en opgestapelde interesten.

Welke verdere stappen kan ik nu het beste ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 jun 2017 16:49

Buurman aangetekend in gebreke stellen, ook al is hij overleden. Daarom dubben van die brief ook via de gewone post versturen.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 07 jun 2017 17:19

Wie heeft de sleutel - best dat syndicus ( u kan dat ook) eens navragen bij politie.
Onbeheerde nalatenschappen zijn dan weer iets voor de vrederechter dus met PV nr van inbraak kan u ook verder navragen bij vrederechter.

Reclame

bertos
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jun 2017 17:33

Op het moment van die inbraak hebben ze bij mij ook ingebroken. Toen kon ik de sleutel bekomen op het politie kantoor. Volgens mijn vriendin waren er onlangs wel mensen in het appartement. Ik heb daar nogtans nooit iemand gezien. Ik veronderstel dat de sleutel dan afgehaald is geweest of dat ze snel het extra slot eraf hebben geschroefd en achteraf terug hebben bevestigd.

Is het nuttig een vochtexpert te laten langskomen om de schade op te meten waarna ik dan de vorige eigenaar in gebreke stel?

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 07 jun 2017 17:44

In elk geval uw verzekering en de blokpolis in kennis stellen ( via syndicus)
Normaal moet syndicus toch al over meer info beschikken qua eigenaars.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”