Buur verbied me mijn zijgevel af te werken

Topper
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Buur verbied me mijn zijgevel af te werken

#1 , 06 jun 2017 19:49

Ik woon in een rijhuis en heb tijdens de verbouwingen achteraan een verdieping bijgebouwd met een correcte bouwvergunning.
Beide buren hebben deze ook ondertekend en hebben dus hun akkoord gegeven voor de bouwwerken, nu mijn ruwbouw staat weigerd echter 1 buur dat ik langs zijn kant mijn zijgevel mag afwerken. Wat kan ik hier tegen doen? want op deze manier kan ik mijn platdak niet afwerken en kan ik binnen niet bezetten ivm vocht dat binnenkomt door de snelbouwsteen.

Kan mijn buur dit zomaar verbieden aangezien hij ook akkoord was met de bouwwerken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 06 jun 2017 20:02

Staat die afwerking vermeld op uw plan met bouwtoelating., Dan kan hij dat niet weigeren

Topper
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jun 2017 20:11

ja staat er bij vermeld

maar wat kan ik nu doen?

Reclame

tira00
Berichten: 929

#4 , 06 jun 2017 20:51

Als hij weigert kan je beroep doen op Artikel 31 van het Veldwetboek:
Hem waarschuwen dat je de gevel gaat afwerken en zijn eigendom zal betreden, gewoon aan het werk gaan, maar zo weinig mogelijk schade toebrengen aan zijn eigendom.

http://www.livios.be/nl/bouwinformatie/ ... rijwoning/


Maar ik las net iets dat dit niet van toepassing zou zijn bij nieuwbouwwoningen??

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”