Ophalen eigen meubels in ouderlijk huis

Dark-Angel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Ophalen eigen meubels in ouderlijk huis

#1 , 31 mei 2017 09:54

Beste leden hier,

Daar wij op 1juni gaan samenwonen, had ik graag in het ouderlijke huis mijn meubels opgehaald, maar door toedoen van een derde partij (de zus van m'n mama) is mij het binnenkomen in huis volledig onmogelijk gemaakt. Mijn advocaat had briefwisseling gemaakt dat ik op 3juni om de meubels kwam maar dit is wederkerig geweigerd door de derde partij, daar die toch al een aangetekend schrijven onder de deur geschoven had dat dit al hoefde gebeuren voor 15mei. Na controle bleken de sloten en codes al verwisseld te zijn daar het huis nu reeds 14dagen te huur staat. Kan iemand mij helpen hoe ik zaterdag ek toch aan men meubeltjes kan geraken op een legale manier, de verhuisfirma kan niet meer verlegd worden kwa data en kost al een hele duit.

Mvg Karolien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 31 mei 2017 10:21

Wie staat er nu nog gedomicilieerd in dat huis? Enkel de tante?

Dark-Angel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 mei 2017 10:24

Na het overlijden van mijn papa enkele maanden geleden heeft mijn mama besloten op een appartementje te gaan wonen, dicht bij de tante, dus staat er niemand ingeschreven op het ouderlijke adres

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 31 mei 2017 10:33

Mag ik dan concluderen dat u en uw moeder nu samen de eigenaars zijn? Jullie kunnen dan via een slotenmaker toegang tot jullie eigendom krijgen.

Dark-Angel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 mei 2017 10:48

Moeder heeft het vruchtgebruik en ik ben voor 50%mede-eigenaar of hoe het ook moge heten, maar mama laat zich opstoken door haar zus zodoende dat de relatie tussen mij en haar volledig verzuurd is door erfeniskwestie (waar ik nu niet verder op in ga gaan) mm
Maar vorige maand heeft ze al gedreigd om alles naar de kringwinkel te doen en met nog van alles dreigementen.
Nu ik een oplossing heb gevonden wordt alle toegang mij geweigerd, dus zoek ik een mogelijke oplossing daar de euro'tjes ook niet op men tug groeien om telkens een huurwagen en verhuizers te betalen

artemis
Berichten: 3293

#6 , 31 mei 2017 10:51

Tante heeft dus helemaal niet het recht om u toegang te weigeren.
Is het niet mogelijk om rechtstreeks met uw moeder af te spreken? Verzuurde relatie of niet

Dark-Angel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 mei 2017 10:58

REDELIJK verzuurd kan je wel zeggen, daar tante roddels verspreid over men nieuwe vriend, en mama die geloofd....

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 31 mei 2017 22:32

Gezien u mede-eigenaar bent kan uw moeder dat huis zomaar niet verkopen.
Een AS die onder de deur geschoven is???? wat zou daar de bewijskracht van zijn.... ik heb daar geen idee van ...
Wat zegt uw notaris gezien u mede-eigenaar bent hebt u zo wie zo toegang tot het huis ... gewoon al om het te controleren en gezien er niemand woont kan niemand dat tegenhouden en zeker uw tante niet.
Hopelijk heeft uw advocaat wel wat meer gedaan dan geschreven dat u op 3 juni gaat langskomen... dat u daar ook met slotenmaker en gerechtsdeurwaarder zal staan bv.
Voor de slotenmaker die best regelen via notaris zodat de slotenmaker weet dat u mede-eigenaar bent en er niemand woont.

Uw moeder mag als vruchtgebruiker wel verhuren.
Doet ze dat via immo kantoor of zelf.... anders een bevriend iemand vragen eens te bellen en een bezichtiging te vragen op de 3de juni.
Dan kan u vergezeld van de verhuisfirma en een gdw of uw notaris alles buiten halen.

Dark-Angel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 01 jun 2017 10:00

Beste,

Notaris staan aan mama's kant, daar die nog expliciet gezegd heeft tegen mij, mss kan ik nog de verkoop regelen indien gewenst.
Verhuren gebeurt via immo maar geen bezichtiging nu zaterdag.
En een gdw, kan die zo een paar dagen op voorhand nog besproken worden?

Bedankt voor de info alvast, maar ik vrees voor men meubeltjes....

Mvg Karolien

LeenW
Berichten: 12813

#10 , 01 jun 2017 10:06

U kunt uw eigen notaris aanstellen, u bent absoluut niet verplicht dezelfde als uw moeder te gebruiken.

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 02 jun 2017 14:13

U stelt dus inderdaad beter een eigen notaris aan ... die verdedigt dan uw belangen ook daar niet mee wachten.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”