Schutting plaatsen.

alien
Topic Starter
Berichten: 70

Schutting plaatsen.

#1 , 29 mei 2017 10:24

Ik woon op een HOB.Er staan op de grens met mijn buurman betonnen platen van ong. 1 meter hoogte over de hele lengte.(Ik heb het over onze achtertuinen.)Mijn buurman heeft een tomaten serre van ong. 2meter hoogte plus een tuinhuisje van dezelfde hoogte vlak tegen deze grens gezet , al jaren geleden.Ik heb daar geen probleem mee.Ik wil nu echter tegen deze platen een schutting plaatsen van 1.5 of 2 meter hoog bestaande uit bamboe.Moet ik hier toestemming voor vragen aan mijn buurman ?Kan hij klagen dat er te weinig zon zal vallen in zijn moestuin?In het verleden heb ik al verschillende bomen en hoge struiken verwijdert zodat hij meer zon krijgt in zijn moestuin.Ik zie op de site van de overheid staan :'Open afsluitingen (van draad of draadgaas) kunt u zonder vergunning plaatsen tot 2 meter hoog. 'Er staat echter ook : 'Een afsluiting op de perceelsgrens plaatsen kan enkel als beide buren akkoord zijn.'

Dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
alien
Topic Starter
Berichten: 70

#2 , 01 jun 2017 09:26

Allez bedankt.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 jun 2017 10:56

Allez bedankt.
Een beetje geduld zou wel op zijn plaats zijn. Niemand hier wordt betaald om te antwoorden.

Ik ga er van uit dat de betonplaten gemeenschappelijk zijn? Je mag in dat geval wel bamboe tegen de muur zetten. Maar je wil echter de bamboe hoger maken dan de muur. Dan kan je deze best enkele centimeters op uw grond zetten. Als je je dan aan de voorschriften houdt (als die dus zeggen dat je een bamboe afsluiten van 1,5 of 2 meter mag zetten), dan kan uw buurman hier niets tegenin brengen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jun 2017 16:59

informeer u eens bij de gemeente waar je woont, soms zijn er bepaalde dingen heel specifiek voor uw adres. (bv door verkavelingsvoorschriften of zo) Hier in onze stad zijn bijvoorbeeld enkele (nieuwe) verkavelingen die zeggen dat een afsluiting van de tuin enkel in carpinus of inlandse hagen mogen. Zorg dat je exact weet wat je mag, mocht de buur klagen dan sta je sterk in je schoenen

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”