Mede-Bewoner die Provoceerd.

Telesto
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Mede-Bewoner die Provoceerd.

#1 , 28 mei 2017 03:57

Beste leden,
Wij hebben een appartement gekocht in een flat met 3 verdiepen, elke verdiep heeft 2 appartementen en wij wonen op het bovenste
De persoon in kwestie woont op het gelijkvloers en zijn tuin valt onder ons terras.

Persoon verblijft (staat niet ingeschreven) bij vriendin die mede-eigenaar is van een appartement persoon in kwestie bezit wel 2 garage boxen in het gedeelde onderverdiep.
Sinds het begin vindt deze persoon het nodig ons te provoceren met allerlei zaken waaronder overlast die wij zouden veroorzaken, er wordt dan tevens altijd een mail naar de syndicus gestuurd voor de kleinste en domste dingen.
Bijvoorbeeld een takje van de beschutting of een steentje van de terras bedekking dat van boven naar beneden is gevallen.
Beschutting en stenen lagen er al sinds vorige eigenaar,tevens was het vrij koud weer dus zaten wij bijna nooit op het terras.
Wij hebben dit allemaal opgelost door nieuwe beschutting te plaatsen en kunststof grasmatten te leggen, zelfs bij het verwijderen van de stenen vond deze persoon het nodig een mail naar de syndicus te sturen met foto van 10 steentjes die op het terras waren gesukkeld tijdens de werken.
Echt de domste dingen vind deze man uit, bevoorbeeld staat hij in de gang en vraagt hij of je nog terug komt, zeg je ja en kom je met iets zwaars uit de auto zie je hem ineens de deur dicht gooien van de gang...
Allemaal had ik daar geduld voor tot vandaag, wij hadden een familie etentje voorbereid met bbq op het terras. (is toegestaan in deze flat)
Ik gebruik een laagje kolen met wat hout op om zo weinig mogelijk hinder te veroorzaken het is immers 30 graden buiten dus ik beperk de tijd en probeer alles in 1 keer te bakken.
Schuifdeur staat volledig open en ook bij de buren is er niets geur of rook hinder,net bij het open doen van het deksel vliegt er wat rook uit het toestel maar die stijgt onmiddelijk op met de wind mee.
Vervolgens ziet mevrouw van gelijkvloers dat wij aan het bbqe zijn en al snel staat die dwaze man weeral voor onze deur dit keer met de boodschap dat we een gas bbq moeten kopen...
omdat wij er stilletjes wel genoeg van hebben en al meerdere kosten hebben gedaan voor deze man antwoord mijn vriendin hier vrij duidelijk op dat wij op het terras doen wat wij willen en dat dit is toegestaan waarop de man vervolgens zegt dat alles in zijn appartement vol rook hangt mijn vriendin doet de deur dicht en ik bak nog snel het laatste vlees gaar.
2 minuten later staan ze met 2 in hun tuin te roepen en te tieren HALOOOOO HALOOOOO JOOOOOW HALOOOOOO ik kijk naar beneden en ze staan daar ineens met een stoel en de vrouw zegt ik hoop dat ge een goeie verzekering hebt want da zen dure stoelen... er zou volgens hun een kool op gevallen zijn.
Die stoel stond daar niet .
Die kool kan nie uit de bbq.
Hoe kan die kool over de omschutting die 2x zo hoog is om dan vervolgens 2 meter opzij te vliegen naast de paraplu die daar vlak onder stond om dan nog is 2 meter naar achteren te vliegen om dan onder het terras van mijn onderbuur en recht onder de tafel waar die stoel onderstond terecht te komen???
Een kennis is dan naar beneden gegaan want ik was al helemaal over men toeren dat ze zoon streek proberen te lappen,
Die heeft vervolgens een foto van de schade genomen (die er vrijwel niet was)
Persoon in kwestie dreigde met politie en was onvriendelijk van rook was er niets te zien, de schade aan de stoel leek meer van een sigaret te zijn en de kool was nergens te vinden ook het kleine zwarte vlekje was niet warm...

Tevens kreeg de kennis ook nog te horen wat als dat op het kind was gevallen,en dat bleef hij maar herhalen.

Nog geen 10 minuten later stelt de man zijn eigen barbeque op en nog wel net toevallig in het midden van ons raam dat uitkijkt op dat stuk tuin.
Hij weet dit maar al te goed want wij hebben al meerdere keren gezien dat hij bij ons binnen kijkt als hij in de tuin bezig is.
Ook het feit dat de bbq in het midden van de tuin stond en 10 meter van de tafel verwijderd was zegt al genoeg het was tevens eentje op gas dus die maken geen rook.
Ik ga hier mee naar de syndicus en ook de verzekering maar ik zou nu wel is willen weten wat ik hier aan kan doen want ik ben dit gedrag echt beu...

Sorry voor de schrijffouten het is al laat en ik ben moe.
Alvast Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 28 mei 2017 09:32

je vertelt dat de persoon "niet ingeschreven" is op dit adres Daaruit begrijp ik dat deze persoon daar niet gedomicilieerd is. Dan kan hij niet eens officieel een klacht tegen jullie indienen vermits hij daar niet woont. Wel zou ik formeel klacht indienen bij de politie voor verstoring van woongenot en rust en mogelijk stalking door deze persoon die daar niet gedomicilieerd is.

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 28 mei 2017 15:35

Aangeven aan uw familiale verzekering dacht ik, dan bent u voorlopig van die zeurpiet af.

Anderzijds vraag ik me af waarom iemand (de zeurpiet) op dat adres moet gedomicilieerd zijn om schade/last te ondervinden van iets wat in uw appartement of terras gebeurt?

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 28 mei 2017 17:24

@bosprocureur: dat is de technische kant van de zaak: De kerel kan moeilijk klacht neerleggen ivm zijn derving van woongenot bij de politie, want dan blijkt dat hij domiciliefraude pleegt; Hij woont daar, zonder er gedomicilieerd te zijn. Daar kan ie voor beboet worden. En de syndicus van het appartementencomplex heeft in principe ook geen weet van deze persoon, want geen eigenaar, geen huurder en geen familie van de bewoner. Dus de mens staat vrij zwak om officieel van zijn oren te gaan maken bij welke instantie dan ook.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 28 mei 2017 19:40

Misschien kan TS eens aan die provocateur duidelijk maken dat hij zelf klacht zal gaan indienen bij politie, en dat hij dan waarschijnlijk een fikse boete mag verwachten wegens zijn niet gedomicilieerd zijn op dat adres.

eylis
Berichten: 8840

#6 , 28 mei 2017 20:00

mava niet doen! dan gaat die kerel zich zéker domicilieren op dat adres en dan geraken ze helemaal van de mens zijn gezaag niet meer af. Gewoon, melding maken bij de politie dat je voortdurend gestoord en gestalkt wordt door ene meneer die steeds verblijft op x adres, maar daar niet eens gedomicilieerd is. Dan krijgt ie bezoek van de wijkagent :-)

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 29 mei 2017 08:47

Klopt. Door de warmte even niet bij de pinken.

Telesto
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 mei 2017 17:23

we hadden ondertussen al een mail gestuurd maar klaag meneer ook wat ik wel al verwacht had ook ontvingen we een mail dat we binnen de 8 dagen een bedrag van rond de 140 euro moeten betalen voor de stoel incl transportkosten en ja er is een rekening bij syndicus wist te zeggen dat hij mede eigenaar was van het appartement en de technische kant van het appartement mee in de gaten houdt verder kon ze hier niets tegen doen tevens vond de man het nog nodig om ons te berispen dat het nu bij kleine materieele schade was gebleven maar dat het erger had kunnen aflopen dmv brand enzovoort met een duidelijk toon alsof wij 18 jaar zijn zoals altijd...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 29 mei 2017 18:59

Je zal kordaat moeten handelen voor dit van kwaad naar erger evolueert.

Stuur die omhoog gelopen man een AS terug, dat je niet akkoord gaat omdat je nergens schade hebt veroorzaakt.
Als hij toch u schuld wil bewijzen dat hij de nodige bewijsstukken moet voorleggen.
Dat je verder klacht zal indienen wegens pesten en stalken bij de lokale politie.
Hou u schrijven kort en zakelijk.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38592

#10 , 29 mei 2017 19:07

Ook uw rechtsbijstandsverzekering in kennis stellen.
U hebt tenslotte ook getuigen die kunnen verklaren dat er geen stoel of stoelen stonden.
Als hij u nogmaals lastig valt niet nalaten aangifte te doen van belaging.
Als die man er wel woont dus zijn belangen heeft misschien toch geen slecht idee om de politie daarvan ook in kennis te stellen kan domiciliefraude zijn voornamelijk gedaan voor sociale voordelen. Maar laat de politie dat maar uitzoeken.
Kan die man bewijzen dat u een houtskool BBQ had?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 01 jun 2017 12:18

mava niet doen! dan gaat die kerel zich zéker domicilieren op dat adres
Denk je? Die man is wel met een reden NIET daar gedomicilieerd, denk ik. Zoals hierboven gezegd zal het wel iets met uitkeringen te maken hebben.

Verder sluit ik me aan bij wat hierboven gezegd is: vermijd alle mondelinge communicatie met de buur. Probeer hem te negeren. Als je toch moet reageren, hou dit dan zo zakelijk mogelijk. Wat de stoelen betreft: inderdaad via een AS zeggen dat de schade onmogelijk door u kan veroorzaakt zijn, en u bijgevolg niet van plan bent ook maar iets te betalen. Vraag hen om de nodige bewijzen dat de schade door u veroorzaakt zou zijn. Als ze deze bewijzen niet kunnen voorleggen, vraag hen dan dat ze u niet meer contacteren. Als ze dit toch doen, zal u niet aarzelen om klacht wegens belaging neer te leggen bij de politie.

Tijdens de BBQ, had je deze mensen beter straal genegeerd. Toen de man naar boven kwam, hem even vriendelijk zeggen dat jullie alle recht hebben daar te BBQ-en, geen overlast veroorzaken, en hem zeggen dat je nu gaat verder doen en de deur niet meer zal openen voor hem. Als ze dan roepen in de tuin. Gewoon negeren. Als ze merken dat er geen reactie komt, stoppen ze vanzelf.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”