VME (vereniging van Medeëigenaars)

eefkens
Topic Starter
Berichten: 3

VME (vereniging van Medeëigenaars)

#1 , 25 apr 2017 12:18

Sedert iets meer dan een jaar huur ik een appartement in een blok waar ook eigenaars wonen. Zij hebben zich verenigd in een VME (Vereniging van mede-eigenaars).
Verschillende van die mensen zijn gepensioneerd en doen de hele dag niets anders dan werkende mensen uitgluren, kijken wie waar en wanneer zijn of haar hondje uitlaat... welke hond wat doet enz. Ze reclameren op muziek die te luid speelt, ze reclameren omdat de honden met natte pootjes binnengaan....ze reclameren omdat zwaar zieke mensen (hartpatiënten) tot aan de voordeur gebracht worden met de wagen zodat ze niet zo ver zouden moeten stappen. Ze dreigen ermee boetes uit te schrijven als deze concentratie-kamp regels niet strikt gevolgd worden. Wij hebben zelf 2 honden (stafford mama en haar pup) die geven de hele dag geen krimp. Blaffen niet naar andere honden of mensen. Maar wel worden wij als enige bewoners aangemaand de poep op te ruimen terwijl we dat altijd doen. Bovendien worden wij erop aan gesproken dat de plas van onze honden voor geurhinder zorgt. Wij ruimen altijd netjes de poep op van onze vriendjes. De beplanting aan de overkant is al sedert dat wij daar wonen dood aan de randen...inderdaad door hondenplas, denk ik. Echter onze honden zijn nog maar 3 maanden bij ons. Ik en andere bewoners hebben zelf al kunnen zien dat 1 van de mede-eigenaars (ook lid van de VME in kwestie) zijn malteserke steeds in die struiken laat plassen en ook niet altijd de poep opruimt. Wat is het verschil tussen de hond van een huurder en de hond van een eigenaar. Verschillende leden van die VME, waaronder een koppel dat rechts aansluitend van mij woont, doen niets anders als iedereen in de gaten houden....zelfs binnen kijken bij overburen... (ziet es wat ne rommel daar bij die mensen aan de overkant ligt).... mag dit zomaar? Vorig jaar hadden ze last van verschillende overburen die hun was te drogen hangen op hun balkon....ook toevallig huurders...want dan moesten zij de hele tijd tegen de was opkijken. Kan men tegen zulk een VME iets beginnen? Kan men klacht neerleggen wegens schending van privacy. Of zelfs stalking. Kan men die mensen verplichten om een hobby te zoeken naast het zuur maken van andere mensen hun leven? Wie weet hier iets meer over? Want dit begint meer en meer op een concentratiekamp te lijken. Zo mogen honden niet meer via de ingangdeur naar binnen, maar via de garage omdat zo hun pootjes droog blijven.... nu bij mijn weten heeft elke auto die door de regen rijdt natte banden en lopen de hondjes daar dan ook door. Of hebben we ineens vliegende auto's die de grond niet meer raken met hun banden. Wat kan men doen tegen deze oude, verzuurde mensen, wiens enige hobby is anderen het leven zuur te maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 25 apr 2017 13:08

Een VME is geen carnavalsvereniging hé.
Het is een door de wet opgelegd orgaan in de gedwongen mede-eigendom.

" Wat is het verschil tussen de hond van een huurder en de hond van een eigenaar."
Weet ik niet. Daarvoor moet je bij een hondenkenner zijn.

"Vorig jaar hadden ze last van verschillende overburen die hun was te drogen hangen op hun balkon....ook toevallig huurders...want dan moesten zij de hele tijd tegen de was opkijken."
Waarschijnlijk is dat ook verboden in het reglement van inwendige orde.

"Verschillende leden van die VME, waaronder een koppel dat rechts aansluitend van mij woont, doen niets anders als iedereen in de gaten houden"
Vraag eens aan Poetin of het geen leden zijn van zijn geheime dienst.

"bij mijn weten heeft elke auto die door de regen rijdt natte banden"
Het is dan ook ongebruikelijk dat ze tot in de appartementen rijden.
Honden worden waarschijnlijk niet gestald in de garage?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 25 apr 2017 14:16

Begin met basisakte -reglement gebouw en huishoudelijk reglement eens op te vragen aan uw eigenaar.
Ook de drie laatste verslagen van de AV hadden u bij de huur moeten overhandigd zijn geweest + de wettelijk bepaalde documenten.
Dan weet u wat er door de AV is beslist en wat kan gevraagd worden als u die documenten bij aanvang hebt gekregen.
Anders is enkel uw huurcontract voor u van toepassing.

Een individuele eigenaar heeft aan u niets op te leggen.
Wel de syndicus - een lid van de Raad van ME (ter info) - en uw verhuurder.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 25 apr 2017 16:37

Ook de drie laatste verslagen van de AV hadden u bij de huur moeten overhandigd zijn geweest

Toch niet aan huurders?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

eefkens
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 25 apr 2017 16:39

asperger : dank u voor uw zeer grappige antwoorden. Hier kom ik heel ver mee. Maar ik begrijp uwe humor wel, echter biedt mij dit geen enkel antwoord.
Franciscus : dank u vriendelijk, hier kan ik zeker iets mee.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”