Opdraaien voor schade die dakdekker veroorzaakt heeft?

angell
Topic Starter
Berichten: 82

Opdraaien voor schade die dakdekker veroorzaakt heeft?

#1 , 14 apr 2017 06:57

Ik heb een tijdje terug al de vraag gesteld in verband met de schade die mijn dakdekker veroorzaakt heeft bij de buren tijdens het vernieuwen van de muurplaat.
Toen werd mij hier op het forum gemeld dat ik niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor de schade die de dakdekker veroorzaakt heeft.
Nu komt gisteren de makelaar van de buurvrouw bij me langs en vertelt mij doodleuk dat als zij de schade niet gaan kunnen behalen bij de dakdekker dat ik verantwoordelijk gesteld kan worden volgens wet 544 of 545.
Is dit daadwerkelijk mogelijk ik heb namelijk geen familiaire verzekering gehad tijdens de periode waarin dit gebeurd is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 apr 2017 08:55

Het is de buur die de schade moet aangeven aan zijn eigen verzekering. Die zal dan op haar beurt de veroorzaker aanspreken.

angell
Topic Starter
Berichten: 82

#3 , 14 apr 2017 09:16

Wel het was zijn verzekerings makelaar die langs was gekomen om de schade op te nemen die mij dit gemeld heeft.
Vandaar de vraag of dit daadwerkelijk mogelijk is?
want hij begon opeens over de verschillende wetten vandaar de vraag op de forum.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 14 apr 2017 12:54

Als ze u in gebreke stellen dan geef je dat door aan je eigen verzekering.
Die vecht dat wel uit met de verzekering van de tegenpartij.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”