Buren lawaai

kiekeboe1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Buren lawaai

#1 , 13 apr 2017 18:13

Wij wonen op een wijk. Onze tuinen grenzen aan mekaar en nu moet het lukken dat ik 1 buur heb die te pas en te onpas met een kettingzaag op motor zeer veel lawaai maakt.
Hij weet dat hij op zondag dat niet mag, maar hij weet ook dat hij het door de week wel mag. En daar maakt hij gretig gebruik van door onmiddellijk zijn kettingzaag aan de gang te zetten van het moment dat hij ergens een stuk hout heeft weten te bemachtigen.
Wij hebben allebei een druk leven en hebben echt nood aan rust.
Ik respecteer dat iemand zijn hout wil binnendoen voor de winter maar niet het hele jaar door voor maar 10 minuten per dag als het hem uitkomt.
Enfin, de situatie is niet meer leefbaar.
Ik heb reeds herhaaldelijk de politie gebeld, de wijkagent kwam dan langs en ging eens praten met hem, maar tevergeefs.
Nu heb ik hem persoonlijk ook reeds vriendelijk erop attent gemaakt dat hij de buurt terroriseert en wat hij ervan zou vinden als iedereen hier zo met mekaar zou omgaan, maar hij zegt dat hij niets verkeerd doet.
Nu ben ik ten einde raad en wilde hier eens polsen over hoe ik dit kan oplossen?
Ik kan toch moeilijk verhuizen!
Soms moet ik de bos in om rust te vinden.
Dit kan toch niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 13 apr 2017 18:17

Ik begrijp u wel, maar welk alternatief stelt u voor? Zolang het geen nachtlawaai wordt, doet die mens enkel wat nodig is om zijn huis te verwarmen, als ik het goed begrijp?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 13 apr 2017 18:33

"...10 minuten per dag..."

Dat is niet veel, toch?
Eén etmaal = 1440 minuten
Lawaai= 10 minuten per etmaal

Daar zouden veel mensen voor tekenen!!!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 13 apr 2017 18:57

Denk dat heel veel mensen met u willen ruilen, beetje verdraagzaamheid en goed gesprek lossen meer op dan de wijkagent erop af te sturen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kiekeboe1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 apr 2017 15:32

Ja maar als iedereen de hele dag volle bak lawaai mag maken waar gaan we dan naartoe en ik heb hem al persoonlijk aangesproken. Niets als resultaat.
Ik wil geen ruzie en ik respecteer dat die mens en nog andere buren trouwens hun hout binnendoen voor de winter maar niet van zodra je een stukje hout hebt beginnen voor 10 minuten en later op de dag of de dag erop van hetzelfde.
Stel jullie eens voor in mijn plaats en als je een dutje tussen 2 jobs wilt doen er iemand lawaai maakt, telkens dezelfde persoon en telkens wanneer hij zin heeft, hij respecteert de buren niet en wenst niet in overleg te gaan noch tot de aankoop van een elektrische kettingzaag, noch het lawaai te beperken tot 1 maand per jaar;
Ik ben toch niet onredelijk denk ik.

tira00
Berichten: 929

#6 , 14 apr 2017 17:14

dubbel
Laatst gewijzigd door tira00 op 14 apr 2017 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

tira00
Berichten: 929

#7 , 14 apr 2017 17:15

Ik wil met je ruilen (woon aan een heel drukke straat met heel veel vrachtwagen-herrie, dag en nacht).
10 minuutjes lawaai op een dag,..komaan zeg.
Ja u bent onredelijk.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 apr 2017 18:46

Ik denk dat zeer veel mensen in u plaats zou willen zijn om maar 10 minuten per dag lawaai te hebben, je moet maar eens wonen naast een school, jeugd café, frituur, schrijnwerker enz..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”