Huur betalen aan partner

webwakko
Topic Starter
Berichten: 3

Huur betalen aan partner

#1 , 31 mar 2017 13:13

Situatie :

Wij zijn momenteel niet wettelijk samenwonend of gehuwd, maar mijn vriendin wenst wel een woning aan te kopen om zo de registratierechten van haar voorgaande woning die verkocht is niet kwijt te spelen.
Op dit moment zou ze de lening alleen opstarten voor de aankoop van een woning.
Door omstandigheden kan ik zelf nog niet lenen dus kan ik ook niet mee tekenen in de aankoop van de nieuwe woning.

Er zijn een aantal zaken die we aan het bekijken zijn, maar we willen weten in hoeverre deze wettelijk zijn EN mogelijk.

1. Om eventueel kans te maken op een hoger bedrag en/of toelating van de lening zouden we een onderling huur/koopcontract opstellen waarbij ik maandelijks een vast bedrag betaal aan haar, zodoende dat ze meer inkomsten heeft.

2. Van zodra ik terug vrij ben om geld te lenen zouden we kijken om het deel dat ik dan zou gekocht hebben in het begin van haar over te nemen - het reeds betaalde bedrag van de huur/koop overeenkomst.

Wie kan me zeggen hoe we dit op een wettelijke manier kunnen regelen, zodoende dat we op het einde van de rit beide eigenaar zijn van de woning.

alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding