geen toegang tot kelder voor dringende herstelling

tjake
Topic Starter
Berichten: 3

geen toegang tot kelder voor dringende herstelling

#1 , 20 jan 2008 09:34

Situatie

onder bistro aparte ingang
boven 4 appartementen aparte ingang

Alle meters en afsluitkranen bevinden zich in de kelder van de bistro

Ik werd gisteren opgebeld door een van mijn huurders dat ze geen water hebben. We hebben gebeld naar de huurder van de bistro ( die is van een andere eigenaar) deze vertelde mij dat ze de watertoevoer van de appartementen heeft dicht gedraaid omdat er een waterlekkage in haar kelder was bij de boiler. die is van een eigenaar van een appartement daar boven gelegen. Wij hebben daarop de syndicus gebeld met deze informatie. Deze heeft contact gehad met de huurder van de bistro (dit omdat de eigenaar van de handelszaak niet bereikbaar was) Deze weigert aan de syndicus en loodgieter de toegang gevolg 4 appartemnten zonder water. Ook met politie er bij (die kunnen niks doen) Wie weet hoe ik dit zo snel mogelijk kan oplossen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 20 jan 2008 16:04

WAAROM weigert deze de toegang?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

tjake
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 20 jan 2008 21:40

omdat ze zegt dat ze als ze open is klanten in de zaak heeft en als ze vrij is heeft ze een priveleven en zegt dat de eigenaars maar een valluik moeten maken in de gang van de appartementen naar haar kelder toe maar niet meer door haar handelszaak heen

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 21 jan 2008 12:14

“Art.1725.De verhuurder is niet verplicht de huurder te vrijwaren voor de stoornis die derden hem door feitelijkheden toebrengen in zijn genot, zonder dat zij overigens beweren enig recht op het verhuurde goed te hebben; onverminderd het recht van de huurder om hen in eigen naam te vervolgen.”(Burgerlijk Wetboek).

U bent dus niet verplicht uw huurders te vrijwaren voor de stoornis die de bistrohuurder hen toebrengt.

Zij kunnen desnoods degene die de watertoevoer van de appartementen heeft dichtgedraaid in KORT GEDING voor de vrederechter dagen,teneinde hem onder verbeurte van een dwangsom te doen bevelen de kranen terug open te draaien.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”