Niet verwijderde funderingsmuur op perceelsscheiding

dari
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Niet verwijderde funderingsmuur op perceelsscheiding

#1 , 20 mar 2017 16:14

Buurman heeft garage en hofmuur (metselwerk) afgebroken. Garage en muur staan op perceelsscheiding.
Fundering is echter niet weggebroken.
Omdat ik op eigen kosten en op mijn eigendom een houten schutting wens te plaatsen is het nu onmogelijk om de palen tot tegen de erfscheiding te plaatsen omdat de funderingsmuren en zolen staan half op mijn eigendom (muren staan te paard).
Bij plaatsen van de palen naast de funderingszool zouden deze palen zich op +/- 35 cm van de erfscheiding bevinden.
Muur is niet door mij aangekocht (is volledig eigendom van gebuur).
Moet de gebuur de fundering verwijderen bij afbraak van garage zodat ik mijn omheining tot bijna tegen de erfscheiding kan plaatsen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 mar 2017 09:09

Je zou met hem kunnen overeenkomen dat hij, bij het plaatsen van uw nieuwe schutting, de meerkost betaald voor het wegbreken van de funderingen, juist op die plaatsen waar uw palen komen. Wordt de nieuwe schutting gemeenschappelijk? Als ze juist te paard staat, mag uw buurmand de helft ervan overnemen.
Wil hij de afbraak niet betalen, zal je naar de VR moeten stappen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”