Buur isoleert over perceelsgrens zijkant

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

Re: Buur isoleert over perceelsgrens zijkant

#16 , 19 mar 2017 14:46

Zouden partijen hier niet het best geholpen zijn met bemiddeling?

http://www.fbc-cfm.be/nl

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dewilde
Topic Starter
Berichten: 29

#17 , 19 mar 2017 20:43

Na onderhandeling zijn we tot het akkoord gekomen dat de nieuwe gemene muur volgens het principe van "de ideale scheidmuur" wordt gebouwd.
Ik laat ook de muur langs de kant van de buur zetten mits ik dit eigenlijk al voorzien had.

het breekpunt over deze muur, dat de steen verder zou uitsteken dan de oude gemene muur neemt de buur er nu bij gezien hij nu beseft dat indien ik deze muur niet zet hij hem zelf zou moeten zetten bij een eventuele uitbreiding van zijn woonst en dan zou de "uitsprong" er hoe dan ook zijn doordat er isolatie gestoken moet worden gelet op de EPB eisen.

En liever een "tijdelijke" muur bij zijn terras dan een stuk plastiek met latten tegen...

Over het stuk isolatie boven mijn dak blijven we zo blijkt over mening verschillen maar ik vind deze kwestie geen verdere burenruzie waard.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”