Boom van de buren

juleson85
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Boom van de buren

#1 , 17 mar 2017 08:29

Wij huren een huis en de boom van onze buren is tijdens een storm uit de grond losgekomen en hangt nu vast in onze boom. Hierdoor is wel ons hele hekwerk kapot. En telkens er wat wind staat gaat dit nog verder kapot. Na een aantal gesprekken met buren die tot niets leiden. Heb ik dan maar eerst naar onze verhuurder gebeld. Verhuurder zegt dat ik dit moet oplossen met buren. Buren zeggen dan weer dat de boom niet van hen is want deze staat er al 20 jaar en zij wonen hier nog mor zes jaar. Dus werk voor de verhuurder volgens hen. Ik heb ondertussen de wijkagent gebeld, die is dan een gesprek gaan doen met verhuurder en buren. Zei tegen ons nu gaat het wel opgelost geraken. Maar ondertussen zijn we weer vier maanden verder. Wie is er nu verantwoordelijk voor deze boom? Het enige dat ik gevraagd heb is om deze op zen minst naar hun eigen kant te trekken. Ben bang dat een van de dagen de boom omvalt en dan recht in onze tuin belandt waar ook onze kinderen spelen.Ik heb het vaak genoeg vriendelijk gevraagd maar nu maanden later ben ik het kotsbeu en wil ik deze boom weg en mijn hekwerk terug betaald hebben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 17 mar 2017 08:39

U als huurder moet dat enkel melden aan u verhuurder, liefst met een AS zodat je bewijs hebt. Wie zijn afsluiting is dit, heb jij die betaald, dat stel je de eigenaar van u buur in gebreke en eis je schadevergoeding, en breng u brandverzekering op de hoogte.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

juleson85
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mar 2017 08:55

Oke bedankt voor de informatie ik ga zo snel mogelijk AS opmaken. We huren beiden van dezelfde verhuurder.

Reclame

juleson85
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 mar 2017 11:12

Enig idee of het goed is als ik de brief zo opstel?

Betreft: ingebrekestelling schade door boom aan afsluiting tuin.

Geachte heer, mevrouw,
Ondanks herhaaldelijk telefoneren over de schade die uw boom veroorzaakt aan mijn tuinafsluiting heeft u dit tot nu toe nog steeds niet opgelost.
Ik zou dan ook graag willen dat u de boom per direct verwijdert/ verplaatst zodat deze niet meer tegen mijn afsluiting hangt.
Ondertussen is mijn afsluiting helemaal stuk en zou ik deze schade dan ook vergoed willen krijgen.


(Mag ik in de brief vragen dat hij dit per direct doet of moet ik hem hiervoor een bepaalde tijd geven?)
Moet ik voor de rest nog iets vermelden?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 17 mar 2017 11:17

Misschien bijzetten dat u niet meer op een veilige manier kunt gebruik maken van u tuin.
Een redelijke termijn is 15 werkdagen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 mar 2017 11:50

Misschien ook een offerte toevoegen voor de herstelling van de afsluiting en op basis daarvan dan ook een concrete schadevergoeding vragen.

Vermelden dat u naar de vrederechter zal stappen indien dit niet opgelost geraakt?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 19 mar 2017 00:31

Toch best iets uitgebreider schrijven. Vermeld best ook alle data wanneer gebeld datum en uur en met wie en korte inhoud van het gesprek.
Zowel een AS en best enkele dagen later een gewone brief sturen - U verwijst in beide brieven naar elkaar. De AS verstuurd u onder Antwoord / Reponse dan hebt u de handtekening van de ontvanger.
Wanneer verhuurders gehuwd zijn en ook beide op contract staan aan beide afzonderlijk een brief sturen.
Uiteraard ook uw eigen verzekeringen in kennis stellen - brand - familiale en rechtsbijstand.
Buiten de boom en afsluiting kan er nog verdere gevolgschade ontstaan.

eylis
Berichten: 8840

#8 , 19 mar 2017 08:40

"Ondertussen is mijn afsluiting helemaal stuk en zou ik deze schade dan ook vergoed willen krijgen."
is iets te vrijblijvend opgesteld: "willen" betekent niet per sé "recht hebben" op. Vervang dat door: Door dit incident is er schade veroorzaakt aan mijn afsluiting en tuin. Gelieve me per kerende de contactgegevens van uw verzekeringsmakelaar te bezorgen zodat mijn verzekeringsmaatschappij het schadedossier kan opstarten.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”