lift in een bestaande appartement

Faam1969
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

lift in een bestaande appartement

#1 , 08 mar 2017 13:04

Goedemorgen,
Zat even te surfen op het net. Zelf heb ik een vraag?
Woon nu anderhalf jaar, naar mijn zin. Vanaf December 2016 is het drama met de lift.
Veel storingen, en de deuren gaat niet vanzelf dicht. zijn klapdeuren in de lift. Er zijn nieuwe drangers besteld.
maar, het tocht zo in de flat. Heb gehoord als je automatiche deuren neemt dan is het opgelost. Maar de vereniging heb het geld niet voor.
(maar ik heb het appartement gekocht. Een toen was alles in orde. Heb paar keer geweest en goed gezien) Wegens dat ik in een rolstoel zit moet de lift goed funcioneren en veilig.

Weet u misschien wettelijke regels, waar een lift moet voldoen!


Met vriendelijke groet,

F.Haverhoek

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 mar 2017 15:42

Wordt deze lift jaarlijks gekeurd? Is wettelijk verplicht. Vraag kopie van dat verslag aan de syndicus.
En wat komt die tocht hierbij doen. Een verhuurder is niet verplicht u te vrijwaren van eventuele tocht.

Faam1969
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mar 2017 18:24

Ik heb het appartement gekocht! Het tocht door de hele flat!

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 08 mar 2017 19:58

Doe dan de ramen dicht :lol:

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 08 mar 2017 20:11

ook veiligheidsscherm.
Kom de lift rechtstreeks uit in appartement?

Sirkii
Berichten: 5410

#6 , 08 mar 2017 20:20

Aan sommige opmerkingen te lezen is t duidelijk karnavalsperiode ;-). maar F stelt de juiste vraag terwijl ik m n antwoord aan t typen was . ;-)

Ik veronderstel dat de lift rechtstreeks uitkomt in je appartement? Dit helemaal tochtvrij krijgen vereist idd een dubbele deur. Oudere liften zijn nog conform maakbaar door een "lichtgordijn" te plaatsen; dit is een electronisch oog over de hele hoogte. Dit is recent bij mijn schoonouders gedaan in een jaren 70 xxx miserieappartement (met weliswaar overlopen)

Als dit de situatie is en de lift komt rechtstreeks in je appartemznt uit dan zou je zelf een tweede deur kunnen plaatsen "vlak" tegen de liftdeur.

Zou moeten opzoeken hoe lang "lichtgordijnen" nog mogen maar t Is vrij lang. Reken als kost om zelf een 2e deur in je appartemen te laten plaatsen (als t estetisch kan) op 1000 a 2000€. Wel zorgen dat onderhoud van de liftdeuren nog mogelijk is.

Faam1969
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 mar 2017 11:51

Voor dat je bij de liften komt. eerst twee glazen klapdeur. Dan nog een deur. dan ben je in de hal, daar is de liften. maar door het hele gebouw tocht het!

Sirkii
Berichten: 5410

#8 , 09 mar 2017 12:17

Voor dat je bij de liften komt. eerst twee glazen klapdeur. Dan nog een deur. dan ben je in de hal, daar is de liften. maar door het hele gebouw tocht het!
Dus op uw etage komt de lift uit in een hall en heb je een voordeur ? Tocht in je appartement moet je zelf oplossen (privatief). Tocht in de gemeenschappelijke delen is VME beslissing maar als de VME daar geen graten in ziet zal de tocht (=verluchting ;-)) blijven.

Lift moet natuurlijk conform zijn. k Moet het nakijken doch enkele deur gecombineerd met "lichtgordijn" is nog ok.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”