Omheining

Tom1986
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Omheining

#1 , 26 feb 2017 12:48

Beste

sinds vorige week heeft mijn buurman een omheining gezet net langs de scheiding.
Ook heeft hij zijn perceel opgevuld met een gemiddelde hoogte van 50cm.
Echter heeft hij op mijn stuk grond 2 camions grond gegooid om zijn omheining stabiel
te houden.

De buur man zegt deze grond niet te willen verwijderen omdat dan zijn omheining omvalt.

Ondertussen zit ik wel met deze grond en die verhoogde kant. Ook, door het opvullen
bij mij (door hem) krijgen mijn andere buren overlast van water mits nu al het water naar hun stroomt.

Kan ik deze grond weghalen op hun kosten of mag ik hier niet aankomen mits hun omheining dan inzakt?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 26 feb 2017 13:02

U meldt vriendelijk aan de buurman dat hij binnen X tijd zijn grond van uw terrein verwijdert en zelf zorgt dat zijn omheining stabiel blijft staan. Vertel hem dat hij zich best bij een objectieve professionele deskundige informeert over welke wetten hij hiermee overtreden heeft en aan welke veroordeling hij zich mogelijk kan verwachten.
Besluit met te melden dat u gezien de overlast voor uzelf en meerdere buren door zijn overtreding, genoodzaakt bent deze overtreding ook bij de politie aan te geven.
voor uw info: de overtredingen zijn o.m. : sluikstorten, beschadigen van uw terrein, en wijzigen (ophogen) van zijn perceelsrelief zonder bouwvergunning (vanaf 50 cm)

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 26 feb 2017 15:39

Best ook even melden aan uw gemeente

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 26 feb 2017 15:52

inderdeed, zoals mava zegt: want die heffen ook boetes bij dat soort (bouw)overtredingen. hoogstwaarschijnlijk zal hij ook verplicht worden het originele bodemrelief in zijn tuin over de ganse lengte te herstellen in de oorpsronkelijke staat.

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 26 feb 2017 21:44

Bodemdecreet 27 okt. 2006 en besluit van 14 dec. 2007 (sanering en bescherming)
inbreuken art 28 78 101 103 117 122 enz enz
milieuvergunningsdecreet grondverzet
(van waar komt die grond zijn er monsternemingen gebeurd????
Ophogen van bodem.
Ophogen van bodem op naastliggend perceel = sluikstorten + betreden andermans grond zonder toestemming of reden....
Als je weet welke firma de grond gestort heeft ..nummerplaat is voldoende want die zijn uiteraard ook strafbaar.
Vlarem II
Bevoegde overheden OVAM - Vlaamse milieumaatschappij - algemene bevoegdheid alle politiediensten .. met zowel een strafrechtelijke als administratieve (dwangsommen) vervolging.
Bouwvergunning
Land en bodembescherming 025532186 land@lne.vlaanderen.be
Milieuvergunning milieuvergunningen@lne.vlaanderen.be indien provinciaal is mailadres milieuvergunningen.lim@lne.vlaanderen.be of ant ovl wvl vbr. (als andere afkortingen)
milieu-inspectie.ant@lne.vlaanderen.be
Hiermee kan u vermoedelijk al beginnen.
De nodige foto's nemen.
Elke officier van gerechtelijke politie kan gezien voortdurend misdrijf (heterdaad) op beide panden de nodige vaststellingen en foto's komen nemen.
Ook de milieupolitie van uw politiezone en of de milieudienst van de gemeente kunnen optreden.

PS Op welke afstand van de erfgrens staat die afsluiting? ... mogelijk ook nog een niet conforme plaatsing.
Ook belangrijk is stedelijk of landelijk gebied.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”