verhoogde afsluiting.

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

verhoogde afsluiting.

#1 , 22 feb 2017 18:43

Ons huis grenst aan een doodlopende weg die onze eigendom is, maar in erfpacht door de gemeente.
Het wordt door de gemeente dus gebruikt als doodlopende steeg naar onze woning, en is een officiële straat met straatnaam.
Mijn overbuur heeft een afsluiting van ongeveer twee meter bekleed met wilgentakken, en gaat deze nog eens anderhalve meter verhogen, de kader voor de afsluiting is zelfs al geplaatst.
Deze neemt alle daglicht weg van mijn huis, omdat ze slechts drie meter van mijn huis is gelegen, aan de overzijde van de doodlopende steeg.
Deze overbuur zijn erf grenst dus aan die straat waarover ik het hier heb.
Dit mag natuurlijk niet, de afsluiting mag max 2 meter hoog zijn.
Hij reageert niet op mijn telefoontjes, en opent de deur niet voor ons.
Ik zal hem een aangetekende brief sturen, en de wijkagent inlichten.
De zomer komt eraan ,en als de buur voortdoet, zal het een schaduwrijke zomer worden, en als er een procedure wordt opgestart, zal het misschien een lange lijdensweg worden.
Kan ik hier nog meer doen dan het voorgenoemde?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 22 feb 2017 20:02

Stuur hem zo snel mogelijk een aangetekende ingebrekestelling. Ga ook eens informeren bij de technische dienst van uw gemeente naar de toegelaten hoogtes van de afsluitingen. Normaal is dit inderdaad 2 meter.
Waarom wil hij een afsluiting van 3,5 meter hoogte?

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 feb 2017 20:31

had het graag geweten, waarom ze de afsluiting zo hoog willen.
hun huis staat meer dan 50 meter van de afsluiting, het zijn rijke industriëlen die in een kast van een villa wonen.
Als we aanbellen doen ze alsof ze niet thuis zijn en op telefoon reageren ze gewoon niet.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”