huisvuil klein appartementsgebouw

VickyVV
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

huisvuil klein appartementsgebouw

#1 , 22 feb 2017 16:35

Wij wonen in een klein appartementsgebouw, de buren bieden hun huisvuil niet correct aan (pmd ed niet goed gesorteerd). Met gevolg dat sommige zakken blijven staan met een sticker erop.
Hoe pakken we dit het beste aan opdat alles hier een beetje net blijft en die zakken niet blijven staan? Hoe kan ik bewijzen dat onze zakken wel correct gesorteerd zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 feb 2017 16:39

Bij voorkeur in der minne.
Naam schrijven op eigen zakken en dan na ophaling bespreken met buren, zou ik zeggen.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

VickyVV
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 feb 2017 19:53

Onze vuilzakken zullen meegenomen zijn, blijven er nog de vuilzakken zonder naam op....
Sommige mensen willen niets in der minne oplossen...

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 feb 2017 20:42

Dus zo heb je dan toch al bewezen dat jullie zakken goed gesorteerd zijn.
Dan contact opnemen met gemeente of ophaalbedrijf. Je mag immers zelf niet in die vuilzakken gaan neuzen.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 25 feb 2017 21:37

Klopt.
Res nullius ...u mag er niets uit weghalen noch bijvoegen .... ook al hebt u 10 seconden daarvoor de zak buitengezet.
U mag ook niets wegnemen dat op openbare weg staat ...in de gemeentelijke reglementen wordt alles wat achtergelaten wordt op straat eigendom van de gemeente.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”