Grond buur (parking) brokkelt af

Ackie82
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Grond buur (parking) brokkelt af

#1 , 08 feb 2017 09:44

Geachte,

Wij hebben 2 jaar geleden een huis gekocht en deze gerenoveerd. Nu zijn we in de tuinfase. Helemaal achteraan stond een kippenhok/tuinhuis deze hebben wij verwijderd. Daar achter is dan parkeer plaatsen voorzien. waarvan wij ook één huren. Na de regenval van vorig jaar is die grond/aarde beginnen vallen op mijn grond. Ik had haar en de firma die de parkeerplaatsen voor haar verhuurd een mail gestuurd en gecontacteerd hierover. Nu Bij die eerste contact was zij niet aanwezig. Ik heb mijn familiale verzekering gecontacteerd die me vertelde dat er daar een keerwand moest komen En dit op de scheidingslijn. Waarvan wij nu een deel van willen betalen. Deze week hebben we samen gezeten en het erover gehad nu blijkt dat wij voor de grote kost gaan moeten betalen. Wat als de keerwand op de scheidingslijn komt te staan. Is zij dan ook verplicht mee te betalen?

Graag even jullie advies.

mvg

Ackie82

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 08 feb 2017 11:43

En waarom moeten jullie meer betalen?
Hebben jullie iets afgebroken?

Ackie82
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 feb 2017 11:48

Niet aan haar muur. Wij hebben enkel ons tuinhuis/ kippenhok weggenomen. Volgens hun mening hild ons tuinhuis de muur tegen wat ik nog al heel rare redenering vond. En volgens haar zou die onwettig geplaats zijn.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 08 feb 2017 11:53

Wat is / was de afsluiting tussen uw grond en de andere? Of was er over de ganse breedte een tuinhuis dat ook de achtertuinmuur was?
Is de grond van de parking dan opgehoogd en was hiervoor een vergunning?

Ackie82
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 feb 2017 12:32

Achteraan was geen afsluiting. tussen de muur en de was er een afstand van +/- 1 meter. Of de parking opgehoogd is dat weet ik niet. Zou ik dit via de stad of dienst vergunning kunnen bekijken? Ik ben al is bij de stad geweest en daar zeggen ze mij dat ik in fout was en dit beter in overleg met de buur zou moeten regelene.

mjers
Berichten: 1788

#6 , 08 feb 2017 14:14

Ik zou graag antwoorden maar begrijp de situatie niet... Kunt u deze wat beter uitleggen aub?

Wat was het effect van het tuinhuis op de grond van uw buur?
Hoeveel hoger ligt de grond van uw buur?
Hebt u last van wateroverlast die van de grond van uw buur komt?

Waarom valt de aarde nu wel op uw grond en niet als het tuinhuis er stond?

Ackie82
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 feb 2017 14:26

Geachte,

Het tuinhuis/kippenhok stond op mijn grond. De muur waar ik over spreek staat eigenlijk op de gedeelte van de gebuur.
Hoogte van de muur vanaf mijn grond +/- 2m50 met daarop staan 3 betonen palen + platen.

Wateroverlast zal ik waarschijnlijk wel hebben.

Waarom dat die aarde nu valt? is volgens mij omdat die muur nu gezet is. Staat beetje scheef ook.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 08 feb 2017 15:05

Een muur???
Je schreef dat er geen afsluiting was....

"Hoogte van de muur vanaf mijn grond +/- 2m50 met daarop staan 3 betonen palen + platen."
Hier begrijp ik geen moer van.

Valt dat zand over een muur van 2,50 m hoog?????
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 09 feb 2017 09:36

Plaats eens een foto. Kan niet geloven dat er in de stad een hoogteverschil is tussen 2 tuinen van 2 meter. En hoe kan een houten tuinhuis een bakstenen muur tegen houden. Die duwt dat tuinhuis toch scheef.

Ackie82
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#10 , 09 feb 2017 12:32

Ik heb de foto's nog is bekeken en ik zie oude gemetste muur tot op een hoogt van +- 2 m en darop aarde. Deze liggen vlak op de scheidingslijn. Maar een muur die gezet is kan toch niet die van mij zijn of wel?

Hoe kan ik hier foto's plaatsen

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#11 , 09 feb 2017 12:36

Ik heb de foto's nog is bekeken en ik zie oude gemetste muur tot op een hoogt van +- 2 m en darop aarde. Deze liggen vlak op de scheidingslijn. Maar een muur die gezet is kan toch niet die van mij zijn of wel?

Hoe kan ik hier foto's plaatsen
Sorry maar u bent totaal onverstaanbaar:

"Maar een muur die gezet is kan toch niet die van mij zijn of wel? "
In hemelsnaam wat bedoel je hier nu mee?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Ackie82
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#12 , 09 feb 2017 14:39

@ asperger,

Indien u het niet verstaat gelieve dan ook niet te reageren.

mjers
Berichten: 1788

#13 , 09 feb 2017 14:57

Met de beste wil van de wereld, maar ik begrijp het ook niet.
Maar gelukkig hebben we hier een engelengeduld en heeft iedereen recht om geholpen te worden.

Dus @TS graag wat meer duidelijkheid. U kunt bv foto's uploaden via Wetransfer en de link dan hier neerplaatsen...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#14 , 09 feb 2017 16:35

@ asperger,

Indien u het niet verstaat gelieve dan ook niet te reageren.
Ge moet eerst leren schrijven alvorens een vraag te stellen of iemand anders in uw plaats de
vraag laten stellen.
Wij willen u helpen, volledig belangeloos, maar we krijgen ongepaste opmerkingen als beloning.
Niemand begrijpt uw wartaal. Ik ben niet alleen!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#15 , 09 feb 2017 17:31

Ik denk dat TS bedoeld dat de muur afbrokkelt. Waarschijnlijk is dit een gemeenschappelijke muur, indien deze moet hersteld worden zal ieder de helft moeten betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”