Grond buur (parking) brokkelt af

Ackie82
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Re: Grond buur (parking) brokkelt af

#16 , 09 feb 2017 18:51

@ mjers (thx voor u begrip
@ asperger, ik ben hier om raar te vragen en geen ambras bepaalde zaken kunnen ook anders gezegd worden.
@ sloeberke die muur is staat achter de scheidingslijn. Zie foto (scheidingslijn gaat van garage naar de andere kant van de betonnen constructie.

https://wetransfer.com/downloads/f6d3aa ... 604/3f6f50

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#17 , 09 feb 2017 19:18

U hebt een koopakte en daarin staat van wie de afsluitingen / tuinmuren zijn .
In een stedelijke omgeving zijn de tuinmuren meestal gemeen dus van beide partijen.
Bv Staan daar ook verdikkingen op de muur - steunberen - en is dat één steen muur of een 1 1/2 steen muur?

Ackie82
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#18 , 09 feb 2017 19:36

@ Franciscus in de akte stond het niet vermeld. Ik heb hier de notaris gecontacteerd. En hij kon ook niets vinden. Bij kadaster heb ik wel een plan en de scheidingslijn loopt schuin naar de andere kant. Wat bedoel je met verdikkingen? Dat was 1 stenen muur dacht ik. tot aan de onderkant van de beton palen.

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#19 , 14 feb 2017 11:51

Zelf al is de muur gemeenschappelijk (bij twijfel landmeter aanstellen) dan heeft TS zich alsnog in een zwakke positie gezet door afbraakwerken uit te voeren zonder tegensprekelijke vaststellingen in de vorm van een plaatsbeschrijving.

Franciscus
Berichten: 38592

#20 , 15 feb 2017 12:00

Was dat kippenhok in steen of hout.
Ik zie op de foto geen steunberen in het onderste deel maar is ook niet te zien hoe dik die muur is.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”