Waterfactuur

Lovertjes
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Waterfactuur

#1 , 08 feb 2017 09:18

Sinds 15/6/2016 wonen wij in een huurappertement.
1x per maand moeten we de meterstanden doorgeven van het water aan de syndicus, hij berekend dan de waterfactuur (van 6 verschillende appartementen, heel de straat)
Hier krijgen wij een bedrag van?
Kan dit zomaar? Het kan toch niet zijn dat we het water van heel de straat moeten betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 08 feb 2017 10:10

Dat jullie het water voor de hele straat zouden betalen is natuurlijk onzin.

Van welke meter moeten jullie de meterstanden doorgeven, is dit de hoofdmeter waar alle 6 de appartementen op aangesloten zijn, of is dit een meter enkel voor jullie appartement ?

In het eerste geval kan het zijn dat jullie (eerste appartement in de rij / het blok ?) de "hoofd"watermeter aflezen, en dat de andere appartementen een eigen watermeter hebben. Op basis van die gegevens kan de syndicus idd van elk appartement het juiste waterverbruik berekenen
In het tweede geval krijgt de syndicus waarschijnlijk de factuur van de watermaatschappij voor het volledige blok, en verdeelt dit op basis van de eigen watermeters over de verschillende appartementen.

Waarschijnlijk kan je syndicus het snelst en duidelijkst op je vraag antwoorden.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 08 feb 2017 12:11

Moeten jullie de meterstanden doorgeven van de hele straat (en die betalen), dat kan ik maar moeilijk geloven......
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 08 feb 2017 12:13

Moeten jullie de meterstanden doorgeven van de hele straat (en die betalen), dat kan ik maar moeilijk geloven......
Tenzij jullie appartement het enige gebouw in de straat is natuurlijk!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”