Huurders laten voordeur openstaan

koen999
Topic Starter
Berichten: 730

Huurders laten voordeur openstaan

#1 , 06 feb 2017 18:36

Ik verhuur een appartementsgebouw en een aantal van de huurders laat moedwillig steeds de gemeenschappelijke voordeur openstaan.
ik heb reeds alle huurders aangeschreven maar zonder resultaat,
quasi elke keer ik er passeer staat de voordeur wagenwijd open,
wat voor energieverlies zorgt en uiteraard qua preventie naar inbraak toe ook niet alles is.
De meerderheid van de huurders is er ook tegen en sluit de deur netjes, maar een drietal huurders blijft ze moedwillig open laten.

Heeft iemand een idee wat ik verder kan ondernemen? Kan ik hiervoor naar de vrederechter? Of kan de politie iets voor mij doen?
ik heb al gedacht aan een camera maar dat kost aardig wat geld en is ook makkelijk te saboteren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 06 feb 2017 19:05

Deurdranger die deur sluit.
Slot dat in sluitstand springt

Zich niet gedragen als een goed huisvader....maar dan moet u wel zeer goed weten wie het zijn - zelf of door getuigenis van andere huurders.

koen999
Topic Starter
Berichten: 730

#3 , 06 feb 2017 19:18

ze steken er een spie onder om het te omzeilen

ik weet goed wie het zijn- door getuigenis van de andere huurders

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 06 feb 2017 19:56

Probeer die verklaringen van de huurders op papier te hebben - best door hen genaamtekend.
U kan dan de huurders met een aangetekend schrijven - indien twee huurders op een appartement die contract getekend hebben beid best afzonderlijk in gebreke stellen.
Daarna als het blijft duren kan u inderdaad naar de vrederechter trekken .
Welk soort contract hebben ze - een van korte duur of lange en wat zijn de mogelijke opzegtermijnen.
Staat in het contract iets van voordeur open laten staan - of is er een huishoudelijk reglement.

koen999
Topic Starter
Berichten: 730

#5 , 07 feb 2017 17:39

ok

bewoners van alledrie de app hebben een contract van korte duur dat inmiddels stilzwijgend overging in één van 9 jaar.
In het contract staat er niks van en er is ook geen huishoud reglement,
ik dacht dat dat logisch was de voordeur sluiten-er is een gemeenschappelijk koertje en de kelder waar de cv ketel staat is ook open.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”