Betaling vaste kosten aan de syndicus

Badman
Topic Starter
Berichten: 39

Betaling vaste kosten aan de syndicus

#1 , 13 jan 2017 11:26

Geachte mede chatters,
Mijn syndicus is iemand met een eigendom in het appartements- gebouw waar ik woon,en vandaar doet hij alles gratis,ook legd hij soms bij in de kosten.(er zijn mede-eigenaars die niet willen sparen)
4jaar geleden vroeg hij de mede-eigenaars om maandelijks te sparen,nu zijn wij 4jaar verder en heb ik over de 2000euro gespaard.
Ondertussen is de koer en de opritten aan de garages vernieuwd en ook nieuwe riolerings- werken geweest plus er is een nieuwe beerput geplaatst.
Ik betaal mijn deel in deze werken met plezier.
In februari dit jaar zal hij een meeting plannen,ik vroeg hem via mail dat ik dan mijn spaargeld mag aftrekken van het deel in de kosten die ik ga moeten betalen,als antwoord kreeg ik dat"dat niet ging omdat mijn spaargeld en van anderen opgesoupeerd 'is in andere onkosten die gemaakt zijn.
Volgens mensen die ik ken ,en die ook in een appartements- gebouw wonen met een echte syndicus mag ik mijn spaargeld aftrekken van mijn onkosten die gemaakt zijn ,vandaar mijn vraag hier klopt dit?
Mvg,
Badman

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 13 jan 2017 12:05

Spaargelden zitten in het reservefonds en mogen niet worden gebruikt voor de lopende kosten.
Dat geld is bedoeld voor de grote(re) kosten.
U mag dat bedrag alleszins niet afttrekken aangezien het reservefonds eigendom is van de Vereniging van Mede-Eigenaars.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

naicwill
Berichten: 715

#3 , 13 jan 2017 13:09

Toch begrijp ik ts.

"Ondertussen is de koer en de opritten aan de garages vernieuwd en ook nieuwe riolerings- werken geweest plus er is een nieuwe beerput geplaatst."

Zijn dit lopende kosten? Dit is tovh geen jaarlijk terugkerend kost, maar meer investeringskosten..
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 13 jan 2017 13:12

Toch begrijp ik ts.

"Ondertussen is de koer en de opritten aan de garages vernieuwd en ook nieuwe riolerings- werken geweest plus er is een nieuwe beerput geplaatst."

Zijn dit lopende kosten? Dit is tovh geen jaarlijk terugkerend kost, maar meer investeringskosten..
Daar hebben ze het geld van het reservefonds voor gebruikt, zo lijkt het toch.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Badman
Topic Starter
Berichten: 39

#5 , 14 jan 2017 10:25

er zijn mensen die niet gespaard hebben,dus....deze komen er dan gemakkelijk vanaf vind ik

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 14 jan 2017 11:44

er zijn mensen die niet gespaard hebben,dus....deze komen er dan gemakkelijk vanaf vind ik
De syndicus moet die dagvaarden. Ze zijn verplicht hun bijdrage te leveren.
Blijkbaar is jullie syndicus een "amateurke".
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Badman
Topic Starter
Berichten: 39

#7 , 14 jan 2017 12:19

dat is ook zo,tis wel een boekhouder,en ik heb mijn medeeigenaars al eens gevraagd om een echte syndic aan te stellen,.....maar ik stond eigenlijk alleen,denk niet dat ik nog naar de vergaderingen ga,alles is toch al door hem en een paar andere beslist

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 14 jan 2017 12:24

dat is ook zo,tis wel een boekhouder,en ik heb mijn medeeigenaars al eens gevraagd om een echte syndic aan te stellen,.....maar ik stond eigenlijk alleen,denk niet dat ik nog naar de vergaderingen ga,alles is toch al door hem en een paar andere beslist
Krijg je dan nooit afrekeningen, eindbalans en de stand van het reservefonds en de aandelen daarin?
Boekhouders zijn nochtans straffe kerels in dat soort zaken!

En wat zegt jullie Rekeningcommissaris daarover? Wat schrijft hij in zijn verslag?
(jullie zullen die waarschijnlijk wel niet hebben aangesteld...fluistert een engeltje in mijn oor)
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

naicwill
Berichten: 715

#9 , 14 jan 2017 21:00

Praktische gids
voor mede-eigenaars

https://www.notaris.be/nieuws-pers/broc ... wnloads/47
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet.

Badman
Topic Starter
Berichten: 39

#10 , 15 jan 2017 09:30

ik krijg al idd al 4jaar geen afschriften meer,vandaar dat andere mede eigenaars geen maandelijkse betalingen meer doen,maar ik ben nog de enige eigenaar die hier woont,ik betaal enkel omdat ik anders wel eens zonder water(gemeenschappelijk hier)of zonder elektriciteit in de gang zou kunnen vallen...vandaar


asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#12 , 15 jan 2017 12:14

TS heeft te veel geduld.
Zaak onmiddelljk voor vredrechter brengen.
Zijn die andere appartementen dan onbewoond?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

observer
Berichten: 109

#13 , 15 jan 2017 22:06

TS,
Nooit wegblijven van de Algemene Vergaderingen, en ' onmiddellijk voor de vrederechter brengen " kost tijd en geld.

Badman
Topic Starter
Berichten: 39

#14 , 23 jan 2017 15:27

er staan 2appartementen leeg van de 7 de rest zijn verhuurd,de eigenaars van die 2appartementen laten deze leegstaan...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#15 , 23 jan 2017 15:44

Of die appartementen leegstaan of niet heeft NIETS te maken met bijdragen in de algemene kosten, want ook die eigenaars moet BLIJVEN BETALEN in de gemeenschappelijke kosten.
Vraag zelf, als mede-eigenaar, aan de vrederechter de aanstelling van een bekwaam syndicus om die augiasstal uit te mesten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”