Openstaande rekening met buurman wordt niet vereffend

Luc1964
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Openstaande rekening met buurman wordt niet vereffend

#1 , 05 jan 2017 17:12

Hallo, ik heb een alleenstaande, ongehuwde en kinderloze buurman die, laat het ons zo stellen, mentaal niet 100% functioneert in onze maatschappij. In die zin dat hij momenteel werd opgenomen maar iemand weet waar en tot wanneer. Zelfs zijn broers weten van niets. Dit heb ik van de politie vernomen, maar meer mochten ze niet zeggen dan "dat hij in goede handen" is.
Nu is het zo dat we met vier bewoners woonachtig zijn in een appartementsblok van dus vier appartementen. Er is geen syndicus gezien het blok is opgedeeld in twee keer twee appartementen en dus ook twee aparte ingangen telt.
Echter is er één gemeenschappelijke elektriciteitsteller voor de twee traphallen waarbij ikzelf insta voor de afrekening ervan. Die afrekening wordt jaarlijks opgemaakt in december en via brief worden de andere bewoners dan gevraagd om hun jaaraandeel te betalen.
Gezien die ene bewoner nu is opgenomen en ik niet weet tot hoelang en of hij al zal terugkomen, weet ik niet hoe ik zijn aandeel in de gemeenschappelijke jaarrekening kan vorderen? Kan ik dit eisen via zijn broers? Zijn zij automatsich voogd van mijn buurman? Of moet ik wachten tot zijn terugkeer in de hoop dat hij dan wel bij zijn volle verstand is? Kan ik extra kosten vragen, bijvoorbeeld mocht ik moeten overgaan tot het versturen van een aangetekende zending? Kortom, een handvol vragen waar ik geen antwoord op weet.
Wie kan me hierover verder inlichten?
Met dank.
Luc.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jan 2017 17:25

Probeer te weten te komen wie de bewindvoerder is van deze persoon, dit kan je snel opzoeken op het staatsblad .

Dan kan je de rekening naar hem sturen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 05 jan 2017 22:13

Is die persoon gecolloceerd?
Dan is uiteindelijk de vrederechter die bevoegd is. Deze (ttz op de griffie kan men eventueel wel de nodige info over bewindvoerder geven.
Het is tenslotte de bewindvoerder die de kosten moet betalen. In principe zal die ook al zijn post krijgen.

Reclame

Luc1964
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jan 2017 15:44

Ik heb een sterk vermoeden dat hij geen bewindvoerder heeft, maar zal toch eens polsen bij de vrederechter. Dank u voor de feedback.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”