Vrij beroep

ChristophP
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vrij beroep

#1 , 19 dec 2016 16:14

Beste forumleden,

Ik woon op het gelijkvloerse appartement in een kleine mede-eigendom. Ik zou graag in bijberoep een praktijk als kinesist willen beginnen.

De basisakte / reglement van mede-eigendom vermeldt evenwel dat de appartementen bestemd zijn voor bewoning - zonder vermelding van vrije beroepen.

Kunnen de mede-eigenaars mij verhinderen deze activiteit op te starten? Heb ik goedkeuring nodig van de mede-eigenaars? En zo ja, wat is de aangewezen manier om de goedkeuring van de mede-eigenaars te verkrijgen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Christoph

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 19 dec 2016 16:38

Aan de mede-eigenaars met een brief vragen - misschien eerst eens de vraag mondeling stellen en dan ook vertellen dat u hun toelating op papier wil.
Gezien kleine blok misschien al op voorhand iets op papier zetten misschien tekenen ze direct.
In het ander geval bij weigering best een AS naar alle andere eigenaars bij geen meerderheid zal u naar vrederechter moeten.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”