Schouw gebuur

Nathalie2401
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schouw gebuur

#1 , 14 dec 2016 19:15

Wij zijn de verbouwers.

De gebuur zijn schouwen zitten aan de zijkant in ons dak.
Wij hebben de schouwen opgetrokken met ytongblokken (volgens voorschrift architect).
Hij wou zijn schouw nog een meter hoger en dit hebben we gedaan.
Er lag vroeger een betonsteen op die gebroken was.
Ik dacht dat wij zijn schouwen in de staat zoals het was terug moesten herstellen.
Dus wat zouden wij gedaan hebben: zijn schouwen opgetrokken hebben volgens wettelijke hoogte, en deze afgewerkt hebben met een nieuwe betonsteen, wat al een meerwaarde is voor zijn huis.
Nu heeft hij inox plooiwerk laten maken voor op zijn schouwen, zonder onze toestemming te vragen.
Hij eist dat wij dit betalen.

Kan dit zomaar?
Hij geeft ons ook de rekening van de Ytongblokken, van de meter hoger dat hij wou.

Klopt dit?
Zijn eerste schouw gebruikte hij vroeger als rookkanaal, nu dat zijn schouw opgetrokken is in Ytongblokken kan hij dit niet meer als rookkanaal gebruiken.
Hij eist dat wij een dubbelwandige buis in zijn schouw steken en dat we deze volledig betalen.

Kan dit zomaar?
In deze schouw zit er een stuk van een stalton van ons 1e verdiep, (dat daar ook al vroeger zat.
Hij wil dat wij onze badkamer uitbreken zodat hij de stalton kan wegnemen.

Kan dit zomaar?
Hopelijk krijgen we antwoorden op onze vragen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 14 dec 2016 21:29

Uw verhaal is mij niet volledig duidelijk maar ik probeer te antwoorden...

Hij kan geen betaling eisen zonder schriftelijk voorakkoord.
Dus al zijn eisen dat jullie nu iets achteraf betalen zijn juridisch niet afdwingbaar.

Voor jullie verbouwingen kon hij die schouw als rookkanaal gebruiken en door jullie handelingen is dit nu niet meer mogelijk? Begrijp ik het zo goed? Dan moeten jullie de schouw in de oorspronkelijke toestand herstellen en ervoor zorgen dat de schouw op exact dezelfde manier kan functioneren als voorheen.

Waarom wil hij de stalton wegnemen?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”