schade omheining op mijn grond

odjee
Topic Starter
Berichten: 1

schade omheining op mijn grond

#1 , 07 jan 2008 17:39

Onze omheining werd een jaar geleden tegen perceelgrens, dus nog op onze grond, geplaatst. Enkele maanden geleden is een nieuwe bouwerf gestart op perceel naast ons... Nu dat de vloerplaat klaar is hebben ze grondwerken uitgevoerd om hun terrein te nivelleren. Door die werken hebben ze onze aflsuiting beschadigd, in feite , hebben ze bijna tegen onze afsluiting gegraven en daardoor de funderingen van een paal geraakt. Daardoor is een betonplaat gescheurd een een paneel scheef. De gemeente en de verkavelingsvoorschriften voorzien niets over zulke graafwerken ...Alleen maar over niveauverschillen tussen 2 percelen (max 30 cm) Mijn vraag is bestaat er geen minimum afstand tussen percelen voor dat er niveauverschil mag aangebracht worden ? ik had iets gehoord van 50 cm ... Ik wil weten of ze zouden kunnen klagen dat de paalfundering gedeeltelijk op hun grond is en dat ze dus niet verantwoordelijk zijn... dbv voor jullie hulp

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding