Extra brievenbus

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

Re: Extra brievenbus

#16 , 02 dec 2016 18:17

Ik ben op KBO gaan kijken en daar staan twee actieve vestigingseenheden op dat appartement.
Die zijn hier dus al héél lang weg, want ondertussen woont er al een paar jaar een koppel.
Nu begrijp waarom wij nog steeds regelmatig boetes, Pro Justitia's, enz. in de bus krijgen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Topic Starter
Berichten: 916

#17 , 02 dec 2016 18:18

Hoe kan ik die van dit adres laten verwijderen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 02 dec 2016 19:08

Hoe kan ik die van dit adres laten verwijderen?
staan die op u adres ??
Als dit niet zo is, waar moeit u zich mee, dit is de eigenaar zijn probleem niet van de buur !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

#19 , 02 dec 2016 19:18

denlowie, ik vind jouw toon wel een beetje agressief.
Ondertussen weet ik nog steeds niet duidelijk of het wettelijk is dat je als eigenaar van een pand een extra brievenbus hangt als je daar niet gedomicilieerd bent en je appartement bovendien verhuurd is.
Denk vooral niet dat ik val over die extra brievenbus, maar we hebben met die mens al zoveel meegemaakt en de maat begint stilaan vol te geraken.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#20 , 02 dec 2016 19:43

Met de extra brievenbus kan je geen schade lijden, enkel moest er een domicilie op u adres staan kan je een klacht indienen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 02 dec 2016 19:55

.
Ondertussen weet ik nog steeds niet duidelijk of het wettelijk is dat je als eigenaar van een pand een extra brievenbus hangt als je daar niet gedomicilieerd bent en je appartement bovendien verhuurd is.
.
Nergens in de wet is er een verbod op het hebben van meer dan 1 brievebus voorzien.

Franciscus
Berichten: 38596

#22 , 03 dec 2016 00:33

http://www.juridischforum.be/forum/view ... ma#p248345
http://www.juridischforum.be/forum/view ... ma#p203167
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 45#p248345

In principe is het dan een probleem van de huurders maar niets belet u de wijkinspecteur in kennis te stellen en die zal via het iSLP systeem de nodige documenten opstellen die naar parket en KBO gaan.
Gezien brievenbus aan gevel - wat een gemeen deel is - is er van de VME geen toestemming dus kan verwijderd worden ook daar kan wijkinsoecteur een onderzoek naar instellen.

PV "s enz steeds terugsturen naar afzender met vermelding onbekend op dit adres.

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

#23 , 03 dec 2016 10:44

Het grote probleem is dat er hier nog geen intern reglement is. Dat geeft hem de gelegenheid zijn gang te gaan. Zonder onze toestemming heeft hij de boiler van zijn appartement in de gemene delen van de kelder geïnstalleerd. Voor zijn aantreden, waren de gemene delen van de kelder volledig leeggemaakt van alle rommel die vorige huurders hadden achtergelaten. Ondertussen staat die terug helemaal vol met tweedehandsmeubelen, tegels, enz. voor de toekomstige renovatie van zijn appartement en afbraakrommel die hij achterlaat als hij iets in de kelder doet. Hij weigert mee te betalen voor renovatie van de trappen, want die gebruikt hij toch niet. Een lek in zijn badkamer heeft schade toegebracht in de inkomhal. Daardoor moet door hem een muur bezet en geschilderd worden en al maanden zit hij zogezegd te wachten tot die uitgedroogd is met het gevolg dat er altijd stof in de inkomhal ligt. Als hij met iets niet akkoord gaat, dan betaalt hij ook gewoon niet. Normaal gezien moeten wij bij de syndicus terecht kunnen om al deze problemen opgelost te krijgen. De syndicus heeft op de AV wel van alle beloften gemaakt, maar buiten het betalen van de rekeningen doet hij niets. Zeker nu niet, want ze zijn druk bezig dossiers in orde te brengen om ze over te maken aan de nieuwe syndicus. Die extra brievenbus is eigenlijk de druppel die voor mij de emmer doet overlopen. Ik woon op dit adres en mijn appartement is volledig gerenoveerd, maar al de rest zit gewoon geblokkeerd door de onwillige houding van deze mede-eigenaar.

Franciscus
Berichten: 38596

#24 , 04 dec 2016 16:14

Er is toch een basisakte en een reglement van het gebouw indien van voor 2010 ( de aanpassing) die had moeten gebeuren voor september 2014.
Jullie kunnen dus perfect naar de vrederechter stappen?

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

#25 , 04 dec 2016 17:47

De basisakte dateert van augustus 2012.
Voor verzoening naar de vrederechter stappen zit er niet in.
Hij heeft ons al een paar keer naar de vrederechter laten komen, maar die heeft hem de deur gewezen met de boodschap dat er met hem geen verzoening mogelijk is.
Dus dan moeten we hem voor het vredegerecht dagen, maar hij vraagt niet liever en zal daar zeker staan met een advocaat.
Ik heb meer dan een jaar geleden een zeer goede rechtsbijstandsverzekering afgesloten en mijn wachttijd van drie maanden ruimschoots doorlopen.
Dan kreeg ik te horen dat ik niet in aanmerking kwam voor een advocaat, omdat het over reeds bestaande situaties ging.
Na 2 x een AS naar de syndicus en de mede-eigenaar gestuurd te hebben, is het dossier reeds gesloten.
Ik heb geen enkele verdere ondersteuning gekregen.
Ze hebben mij wel doorverwezen naar een advocaat, maar alleen kan ik geen advocaat betalen
En de andere mede-eigenaar—met wie het contact trouwens zeer goed is— probeert zijn eigendom verkocht te krijgen en ik weet niet zeker of hij bereid is nog mee voor deze kosten op te draaien.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”