mijn briefwisseling verdwijnt

bdb
Topic Starter
Berichten: 7

mijn briefwisseling verdwijnt

#1 , 06 jan 2008 16:01

Beste,

Ik woon in een appartementsgebouw. Bijna dagelijks verdwijnt mijn persoonlijke briefwisseling. In het gebouw zou een medebewoner zich bezighouden met het onderscheppen van de briefwisseling van de bewoners, open te maken (somtijds terug dichtplakt) en dan terug in de brievenbus van de bestemmelingen te deponeren.

Wat kan ik hiertegen beginnen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 07 jan 2008 04:22

Dit is een zeer verontrustend en vreemd verhaal. Is die persoon gekend en/of heb je een vermoeden wie het is ?

bdb
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 07 jan 2008 12:09

Ik heb geen vermoeden, anders zou de zaak natuurlijk opgelost zijn.

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#4 , 08 jan 2008 00:13

Die idioot had ik eerlijk gezegd doodgraag op heterdaad betrapt.
Kan je niet iets bedenken met een soort minikamera ? Of iets met een muizenval of zo. Je zou hem toch met een of ander middel in de val moeten kunnen lokken. Een premie uitloven. Je kan het nog zo gek niet bedenken, maar iets zou toch moeten lukken. Heb je je al geinformeerd bij de politie ?
Hoeveel bewoners zijn er dan in het blok ?
Lijkt mij wel spannend, maar wel uitermate vervelend voor jou natuurlijk.

MVG

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 08 jan 2008 11:13

“Art.461.Hij die een zaak die hem niet toebehoort, bedrieglijk wegneemt, is schuldig aan diefstal.Met diefstal wordt gelijkgesteld het bedrieglijk wegnemen van andermans goed voor een kortstondig gebruik”(Sw.=Strafwetboek 8 juni 1867).

Ook een brief is een ‘zaak’.U kan dus klacht tegen onbekende neerleggen bij de politie.

Vermits uw brieven bij het wegmaken niet meer toevertrouwd zijn aan een postoperator is art.460 Sw. niet van toepassing.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”