Gemeenschappelijke voordeur steeds van het slot

bald*no*locks
Topic Starter
Berichten: 119
Juridisch actief: Nee
Locatie: nowhere

Re: Gemeenschappelijke voordeur steeds van het slot

#16 , 23 nov 2016 22:20

Beste Pelikaan,

Waar o waar leest u mijn vraag, dat de gemeenschappelijke voordeur op SLOT dient gedaan te worden met een SLEUTEL, ergens in mijn tekst(en)?, tenzij mijn verwijzing naar mijn Chinese buur die deze voordeur gewoon kon openduwen en zo zonder sleutel binnen kon, deze er van uit ging dat het slot stuk was, en WIJSELIJK deze deur met een sleutel afgesloten heeft.

Het gaat er om dat de gemeenschappelijke voordeur STEEDS van het PARLEFOON SLOTJE word gehaald, zodoende kan hier IEDEREEN binnen, zij het met goede bedoelingen en deze met kwade bedoelingen.

Ik heb al een allochtoon mogen betrappen in een poging tot inbraak in mijn appartement, en hoe komt dit?, omdat mijn buren achteloos en zonder controle via de parlefoon de gemeenschappelijke voordeur openen uit luiheid, eentje vond het dan misschien nog gemakkelijker dat ze het sluiten (of in het slot vallen) van deze deur ineens ongedaan maakt.

Er werd al een deurpomp geplaatst omdat deze voordeur meerdere malen wagewijd open werd aangetroffen, zonder er iemand op de hall of in de buurt was.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38600

#17 , 23 nov 2016 23:18

Uiteraard niet de basisakte...zal wel iets te veel kosten maar wel het reglement van het gebouw.
In de appartementsgebouwen die ik ken VME spring het slot van de 2de deur automatisch dicht maar langs binnen gewoon te openen - of na 22 uur met knop want dan spring slot in nachtslotmodus.
Dus van binnen kan men steeds buiten.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 24 nov 2016 09:34

Contacteer eens een degelijke en professionele slotenmaker (geen Mister Minit) en vraag hem uitleg en een bestek wat te doen in uw geval. Kost niets.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”