ontslag commissaris der rekeningen

pierre1959
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

ontslag commissaris der rekeningen

#1 , 03 nov 2016 17:18

Beste,

Sedert een jaar of drie ben ik commissaris der rekeningen .
Daar de problemen zich opstapelen op technisch en financieel beheer en ik de enige ben die altijd reageert , zou ik zo snel mogelijk mijn ontslag als commissaris willen geven.
Kan ik dit nu al wel doen daar we volgend jaar in mei de algemene vergadering hebben.
Wat kunnen de gevolgen zijn.

Hartelijk Dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
naicwill
Berichten: 715

#2 , 03 nov 2016 20:41

Antwoord van advocate Clabots op gelijkaardige situatie op Quimmo:
"Geachte



U overweegt om ontslag te nemen ... terwijl uw voorbeeld nu net aantoont dat de functie van commissaris, als waakhond tov de syndicus, toch niet altijd onbelangrijk is.

U stelt nu immers vast als commissaris dat het beheer niet correct/transparant gebeurt : in plaats van uw ontslag aan te bieden, heeft u nu net alle mogelijkheid en de positie om dit aan de kaak te stellen !
Hiertoe is de functie van commissaris net in het leven geroepen.

Ik zou inderdaad suggereren dat u actie onderneemt : u zult overigens wel moeten aangezien u inderdaad zelf uw taak niet naar behoren kunt uitoefenen door toedoen van de syndicus.
Stel de syndicus formeel in gebreke en breng de mede - eigenaren op de hoogte.
Ik zou zelfs suggereren dat men een BAV bij mekaar roept in functie van bevindingen die u rondstuurt.
Vriendelijke groeten
Astrid CLABOTS
http://www.quimmo.be/nl/forum/syndicus- ... rekeningen
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet.

pierre1959
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 nov 2016 09:47

Astrid,

Met deze bedankt om uw tegenberichtje.
Het is inderdaad zo dat ik altijd mijn protest uit tegen de syndicus op de av , en ook in de loop van het jaar hem alle onregelmatigheden onder de neus druk , maar het probleem is dat de aanwezige eigenaars nooit hun mond open doen en alles maar op zijn beloop laten.
Men zegt altijd we zullen het is nakijken en geeft me dan geen antwoord meer.
Daarom heb ik nu een bericht naar de mede eigenaars gestuurd om bij één te komen en de toestand te bespreken.
Ik hou u op de hoogte.
MVG

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”