Brullende mede-eigenaar op de algemene vergadering

marc mortier
Topic Starter
Berichten: 670
Locatie: koksijde

Brullende mede-eigenaar op de algemene vergadering

#1 , 25 okt 2016 09:57

Een mede-eigenaar wiens bezwaren tegen een beslissing van een AV drie jaar geleden, ondertussen zowel door de vrederechter als door de rechtbank van 1e aanleg werden verworpen, nam tijdens de jongste AV "spontaan" het woord en brulde er lustig op los. Opnieuw herhaald hij zijn afgewezen "argumenten".
Zowel de syndicus als de RvM en ook de andere mede-eigenaars moesten het ontgelden. De voorzitter van de AV was compleet verrast en de voltallige AV ook.
Gelukkig hield de interventie op, wellicht omdat er geen discussie werd op gang gebracht.
De betrokken mede-eigenaar is niet aan zijn proefstuk.
Graag de ervaring bij collega's en vooral hoe kan men dergelijke oppositie het best aanpakken ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 okt 2016 15:38

Graag de ervaring bij collega's en vooral hoe kan men dergelijke oppositie het best aanpakken ?
Negeren? Laat hem uitrazen, en als hij zijn zegje gedaan heeft, gaat iedereen verder met de AV. Als hij merkt dat niemand ook maar enige aandacht besteed aan wat hij zegt, en het verloren moeite is, zal hij wel snel ophouden, zou ik zo vermoeden?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 25 okt 2016 16:42

Gratis stukje endertainment.

Reclame

marc mortier
Topic Starter
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#4 , 25 okt 2016 17:14

Wijze woorden van Tom en Mava, waarvoor dank !

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 okt 2016 08:10

Het negeren van iemand die kwaad is, leidt heel dikwijls tot nog grotere frustratie. Op een volgende AV zal deze persoon waarschijnlijk opnieuw zijn woede willen uiten.
Daarom zou ik toch aanraden met deze mens in gesprek te gaan en hem op vriendelijke wijze vragen zijn argumenten nogmaals uiteen te zetten zonder hem direct neer te sabelen. Het verliezen van een rechtszaak heeft hem wschl nog kwader gemaakt.
Een ballon kan je beter langzaam laten leeglopen dan hem te doen ontploffen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 okt 2016 11:21

Het negeren van iemand die kwaad is, leidt heel dikwijls tot nog grotere frustratie. Op een volgende AV zal deze persoon waarschijnlijk opnieuw zijn woede willen uiten.
Dan negeer je hem opnieuw. En met negeren, bedoel ik ook VOLLEDIG negeren. Je kan hem niet verbieden bij de AV te zijn. Je hebt dan twee opties: ofwel ga je met hem in discussie. Lijkt me onbegonnen werk, aangezien hij zelfs na het verliezen van een rechtszaak nog steeds overtuigd is van zijn gelijk. Ofwel negeer je hem volledig. Je geeft "de brand" geen "zuurtstof", om het zo uit te drukken.
Daarom zou ik toch aanraden met deze mens in gesprek te gaan en hem op vriendelijke wijze vragen zijn argumenten nogmaals uiteen te zetten
Als ik de TS goed begrijp, is dit in het verleden gebeurd. Maar hij kon zich zelfs bij de uitspraak van de vrederechter niet neerleggen, en zelfs na zijn ongelijk te krijgen voor d erechtbank van 1e aanleg, blijft hij geloven in zijn gelijk. Met zo iemand is redeneren / discussiëren, onbegonnen werk.
zonder hem direct neer te sabelen.
Je moet hem niet neersabelen. Gewoon laten uitrazen en dan negeren. Als je met alle anderen van de AV afspreekt: "Als X begint te roepen en te tieren, stopt iedereen met praten tot hij uitgeraast is. Niemand gaat in op wat hij zegt, maar als hij terug zwijgt, gaat de AV gewoon terug door. Als X terug begint te roepen, zwijgt terug iedereen. Etc..." Op die manier laat je de persoon duidelijk merken dat niemand op zijn bezwaren zal ingaan, dat niemand in discussie zal gaan. Dit zal hem op héél korte termijn alle lust ontnemen nog zoveel energie in zijn kwaadheid te steken.
Het verliezen van een rechtszaak heeft hem wschl nog kwader gemaakt.
Tja, da's niet het probleem van de mensen in de AV, maar van hem.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

giserke
Berichten: 2434

#7 , 26 okt 2016 11:34

Als Syndicus zou ik hem 1 keer kort antwoorden dat het hem vrij staat zijn appartement te verkopen, indien hij niet akkoord gaat met de beslissingen van AV van mede-eigenaars. En voor de rest zoals hierboven beschreven compleet negeren.
Als hij in de toekomst dan wel eens een puntje heeft: wegstemmen.
Hij zal wel snel leren wat zijn gedrag veroorzaakt.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”