schutting plaatsen tegen raam

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Re: schutting plaatsen tegen raam

#76 , 28 okt 2016 13:32

Ga u verlossen uit u lijden, de gevel van TS is volledig zijn eigendom, maar zoals al gezegd heel oud. Buur gaat bouwen en die achtergevel van de buur past toch niet in zijn tuin. Buur bouwt op zijn eigendom een muur voor de achtergevel van TS en plaats daar tegen zijn tuinhuis.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jc2
Berichten: 12

#77 , 28 okt 2016 13:39

Maar nu serieus, hier stop het voor mij echt. Alles is gezegd.
Ik heb niets tegen juridisches discussies, die kunnen enorm leerzaam zijn. Maar er komt er een punt dat de tegenpartij enkel maar onzin verkondigd en dat punt hebben we al lang bereikt.

Ik ga er dan ook vanuit dat alle "leken" die in dit topic iets opzoeken de zin van de onzin kunnen onderscheiding.

Samenvattend:
- Men kan niet bouwen tegen een muur van waarvan men geen eigendomsrechten heeft.
- Alles in de wetgeving slaat op uw eigendom. U kan geen constructies van een andere persoon in rekening brengen om aan de regels te voldoen.


Met bovenstaande basiskennis stop het hier. Om de logica van Mariette en sloeberken te volgen moet je hier hoedanook tegen zondigen, wat per definitie onmogelijk is.
Doe geen moeite... hun antwoorden gaan nooit stoppen.
Ik lees al enige tijd met enorme ergernis mee.

In psychiatrisch centrum waar ik werk hebben de meeste ook een computer en kunnen ze ook op internet... Ik zeg maar... Je weet nooit welke mensen er hier een "boodschap" achterlaten...

mjers
Berichten: 1788

#78 , 28 okt 2016 13:42

Ga u verlossen uit u lijden, de gevel van TS is volledig zijn eigendom, maar zoals al gezegd heel oud. Buur gaat bouwen en die achtergevel van de buur past toch niet in zijn tuin. Buur bouwt op zijn eigendom een muur voor de achtergevel van TS en plaats daar tegen zijn tuinhuis.
Het allesomvattende antwoord van sloeberken...
Ongelofelijk maar je hebt dus echt een oplossing gevonden voor al die mensen die hun tuinhuis op de erfgrens willen zetten maar botsen op die "1meter regel".... Bouw gewoon een muur en zet er uw tuinhuis tegen!

Oei, maar dan is het geen scheidingsmuur meer... Nog van die ideeën waardoor duidelijk is dat de kennis er vanaf druipt? :roll: :roll: :roll:

Hoe belachelijk kan je een juridische discussie maken?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#79 , 28 okt 2016 14:33

Bedoelen jullie nu dat in een straat met rijhuizen, waar bepaalde huizen reeds gebouwd werden naast een braakliggend perceel, de eigenaar van dit perceel niet tegen de muur van de buren mag bouwen als deze weigeren hun muur die op de scheidingslijn gebouwd is te verkopen?
Sinds wanneer wil de buur van de topic starter een volledige woning tegen zijn gevel bouwen? :shock:

Het spreekt voor zich dat bij percelen voor gesloten of half open bebouwing, de eigenaar van één perceel, niet kan verbieden dat de eigenaar van een ander perceel zijn woning volgens de geldende bouwvoorschriften die op dat perceel rusten, optrekt. Maar dit is een volledige andere discussie dan een tuinhuis bouwen.

Da's zoals zeggen: "Hoe, ik mag hier maar 50 per uur? Daarnet mocht ik toch gewoon 70 rijden?" "Ja, maar dan was je het bord van bebouwde kom niet gepasseerd. Totaal andere discussie!"
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#80 , 28 okt 2016 14:33

Ga u verlossen uit u lijden, de gevel van TS is volledig zijn eigendom, maar zoals al gezegd heel oud. Buur gaat bouwen en die achtergevel van de buur past toch niet in zijn tuin. Buur bouwt op zijn eigendom een muur voor de achtergevel van TS en plaats daar tegen zijn tuinhuis.
Als de bouwvoorschriften zo zijn dat hij een woning tot op de scheidingslijn mag optrekken op dat perceel (let wel, een WONING, niet zomaar een MUUR), dan heeft de TS inderdaad een probleem. Maar ik kan me niet voorstellen dat de buur de woning op zijn perceel zo mag inplannen dat het vlak tegen de wonig van de topic starter staat. Dan is er stedebouwkundig wel iets serieus fout gelopen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bosprocureur
Berichten: 6857

#81 , 28 okt 2016 16:31

Ik ga toch eens in mijn Van Dale (zonder e :evil:) moeten opzoeken wat "stoppen" betekent . Wedden dat een van de posters hier al een tiental keren zijn laatste en/of allerlaatste antwoord gegeven heeft?

naicwill
Berichten: 715

#82 , 28 okt 2016 18:05

Ondertussen staat teller op 36 tussenkomsten.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#83 , 28 okt 2016 19:26

gezien verschillende partijen het hier niet eens geraken, men ook langs geen kant vooruit geraakt in de discussie, sluit ik deze discussie. Wie nog toevoegingen wil doen mét refertes naar wetgeving: graag via pm, dan plaats ik die reacties hier.

Ik vrees dat ik deze topic niet ga uitkuisen omdat de vuilbak zou overlopen én omdat ik niet weet wat wel en niet gekuisd moet worden. Tips: graag

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#84 , 28 okt 2016 19:39

Besluit van de Vlaamse Regering d.d. 16 juli 2010

Art. 2.1.Een stedenbouwkundige vergunning is niet nodig voor de volgende handelingen :
1° gebruikelijke ondergrondse constructies als ze niet voor de rooilijn of in een achteruitbouwstrook liggen;
2° handelingen zonder stabiliteitswerken en zonder wijziging van het fysiek bouwvolume aan zijgevels, achtergevels en daken;
3° zonnepanelen of zonneboilers op een plat dak, tot maximaal 1 meter boven de dakrand, en zonnepanelen of zonneboilers die geïntegreerd zijn in het hellende dakvlak;
4° binnenverbouwingen zonder stabiliteitswerken;
5° afsluitingen tot een hoogte van twee meter in de zijtuin en achtertuin;
6° [2 toegangspoorten en open afsluitingen tot een hoogte van twee meter;]2
7° gesloten afsluitingen tot een hoogte van 1 meter in de voortuin;
8° [2 de plaatsing van niet-overdekte constructies in zijtuin en achtertuin, ingeplant tot op 1 meter van de perceelsgrens of tot tegen een bestaande scheidingsmuur, voor zover de gezamenlijke oppervlakte van dergelijke constructies, met inbegrip van alle bestaande niet-overdekte constructies in zijtuin en achtertuin, 80 vierkante meter niet overschrijdt;]2
9° de strikt noodzakelijke toegangen tot en opritten naar het gebouw of de gebouwen;
10° de plaatsing van allerhande kleine tuinconstructies zoals tuinornamenten, brievenbussen, barbecues en speeltoestellen;
11° van het hoofdgebouw vrijstaande niet voor verblijf bestemde bijgebouwen, met inbegrip van carports, in de zijtuin tot op 3 meter van de perceelsgrenzen of in de achtertuin tot op 1 meter van de perceelsgrenzen.
De vrijstaande bijgebouwen kunnen in de achtertuin ook op of tegen de perceelsgrens geplaatst worden als ze tegen een bestaande scheidingsmuur opgericht worden en als de bestaande scheidingsmuur niet gewijzigd wordt.
De totale oppervlakte blijft beperkt tot maximaal 40 vierkante meter per goed, met inbegrip van alle bestaande vrijstaande bijgebouwen. [1 De maximale hoogte is beperkt tot 3,5 meter]1;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”