schutting plaatsen tegen raam

mjers
Berichten: 1788

Re: schutting plaatsen tegen raam

#46 , 26 okt 2016 08:50

Trouwens, ik begrijp echt niet hoe je nog niet overtuigd kan zijn... De wet is hiet zooo duidelijk over dat dit geen discussie waard is?
Hoe kan het nu in godsnaam gebeuren dat je dit nog steeds niet begrijpt en blijft volhouden aan uw eerste visie.

Uw eerste visie is al verschillende keren onderuit gehaald met bijhorende wetteksten en met extra uitleg hieromtrent.
Waarom blijf je dan nog steeds volhouden.

Als u hetgeen u beweert niet kan ondersteunen met de wetgeving en daarbij de gegeven wetgeving in vraag stelt, dan heb je simpelweg geen voer voor discussie.

Nietszeggend "éénzin antwoorden" als " hij mag er zelfs een muur tegenzetten" slaan echt nergens op... Ik begrijp u gewoon niet.
Dit forum moet echt ingrijpen tegen mensen zoals u.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#47 , 26 okt 2016 09:09

Een schutting of tuinafsluiting kan uit vele materialen bestaan, ook uit een muur. Bij TS gaat het hoofdzakelijk of de buur zijn licht mag afnemen van dat raam in zijn keuken, en dat antwoord is ja.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mjers
Berichten: 1788

#48 , 26 okt 2016 09:22

Een schutting of tuinafsluiting kan uit vele materialen bestaan, ook uit een muur. Bij TS gaat het hoofdzakelijk of de buur zijn licht mag afnemen van dat raam in zijn keuken, en dat antwoord is ja.
Inderdaad!

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#49 , 26 okt 2016 09:40

We leven in een vrij land waar ieder zijn mening mag zeggen, geen enkele mening of standpunt is onfeilbaar zelfs de wet niet, en gelukkig maar.
juist daarom heeft de wetgever ons enkele mogelijkheden in rechtszaken, omdat een rechter ook niet onfeilbaar is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mjers
Berichten: 1788

#50 , 26 okt 2016 10:13

We leven in een vrij land waar ieder zijn mening mag zeggen, geen enkele mening of standpunt is onfeilbaar zelfs de wet niet, en gelukkig maar.
juist daarom heeft de wetgever ons enkele mogelijkheden in rechtszaken, omdat een rechter ook niet onfeilbaar is.
Maar sloeberken, TS vraagt ons wat mag en wat niet mag... Dit is altijd heel duidelijk omschreven in de wet. En al zeker in het veldwetboek... Een mening heeft geen plaats in een juridische discussie en doet er simpelweg niet toe.

tira00
Berichten: 929

#51 , 26 okt 2016 13:44

Het is net door die eigen meningen dat er zoveel burenruzies zijn....

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#52 , 26 okt 2016 15:41

We leven in een vrij land waar ieder zijn mening mag zeggen.
Da's waar, maar ik ga er nog altijd van uit dat we op dit forum een topic starter zo duidelijk en correct mogelijk willen verder helpen. Niet dat iedereen "zijn mening" komt geven, ook als die kant noch wal raakt of helemaal niet juridisch onderbouwd is.

Als iemand hier vraagt: "Moet ik echt stoppen met de wagen als het rood is?" dan is het enige juiste antwoord: "Ja, je moet stoppen." Uiteraard mag iemand dan ook zeggen: "Je hoeft niet te stoppen, als er verder geen verkeer op het kruispunt is! Waarom zou je tijd verliezen in zo'n geval? Zeker als er geen camera's of politie in de buurt is: gewoon doorrijden! Dat is mijn mening!" Maar zijn dat de antwoorden wie we willen zien verschijnen op dit forum? Ik denk het niet...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#53 , 26 okt 2016 18:53

Tom ik geef u geen antwoord, hopelijk zet TS binnenkort de afloop.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mjers
Berichten: 1788

#54 , 26 okt 2016 19:24

Tom ik geef u geen antwoord, hopelijk zet TS binnenkort de afloop.
En waarom geef je geen antwoord?
Begin anders eens met uit te leggen waarom je niet akkoord bent?
Met het zoveelste onzinnige antwoord deel je niets... reageer dan gewoon niet.
Op welke wet of info of gelijk wat baseert u zichzelf om niet akkoord te gaan met de wetgeving hieromtrent?
Ik wil best geloven dat u iets weet wat niemand anders weet... maar deel het dan...

Sirkii
Berichten: 5411

#55 , 26 okt 2016 20:00

Misschien een slotje zetten op die oeverloze discussie want ik snap het ook niet meer ;-). k Mag toch een tuinhuis / werkplaats zetten (mits respectering van andere regels) vlak tegen de niet te paard gebouwde buitenmuur van de buren als ik die muur niet gebruik? Als ik dat niet zou mogen (en 1m afstand houden) dan zou de niet te paard gebouwde buitenmuur van de buren toch ook die 1m regel moeten gerespecteerd hebben ? ....

mjers
Berichten: 1788

#56 , 26 okt 2016 20:07

Misschien een slotje zetten op die oeverloze discussie want ik snap het ook niet meer ;-). k Mag toch een tuinhuis / werkplaats zetten (mits respectering van andere regels) vlak tegen de niet te paard gebouwde buitenmuur van de buren als ik die muur niet gebruik? Als ik dat niet zou mogen (en 1m afstand houden) dan zou de niet te paard gebouwde buitenmuur van de buren toch ook die 1m regel moeten gerespecteerd hebben ? ....
Neen sirkii, dat mag je niet.

Een muur mag je tot tegen de erfgrens bouwen.


Een bijgebouw moet je op 1 meter bouwen of tegen een schedingsmuur die op de erfgrens gebouwd is. Dus die scheidingsmuur moet op de erfgrens gebouwd zijn. In uw vraag is dit het geval niet. Dus mag je er ook niet tegen bouwen.

Indien de muur een deel is van de woning van de buren dan is dit het hoofdgebouw. En daarvoor gelden andere regels dan voor bijgebouwen.

Mariette
Berichten: 2507

#57 , 27 okt 2016 16:29

Tuinhuis.
Een hoogte van 3,5 meter niet overschrijden (dit is de totale hoogte, gemeten tot het hoogste punt van het bijgebouw),
maximaal 30 meter van de woning opgetrokken worden,
in de zijtuin 3 meter van de perceelsgrens blijven,
in de achtertuin 1 meter van de perceelsgrens blijven of tegen een bestaande scheidingsmuur op de perceelsgrens gebouwd worden zonder deze bestaande scheidingsmuur te wijzigen.
Voilà. de scheidingsmuur staat OP de perceelsgrens, dus de buurman mag een tuinhuis tegen die bestaande scheidingsmuur zetten. Ik zie niet in waarom mjers dat ineens niet meer zou toestaan.

In mijn woning staat een blinde muur OP de scheidingslijn en verschillende buren met dezelfde woning hebben daar hun tuinhuisje tegengeplakt.
Wat niét mag is in die muur een raam steken dat uitkijkt op mijn tuin. En dat is dus het probleem van TS.

mjers
Berichten: 1788

#58 , 27 okt 2016 16:43

Tuinhuis.
Een hoogte van 3,5 meter niet overschrijden (dit is de totale hoogte, gemeten tot het hoogste punt van het bijgebouw),
maximaal 30 meter van de woning opgetrokken worden,
in de zijtuin 3 meter van de perceelsgrens blijven,
in de achtertuin 1 meter van de perceelsgrens blijven of tegen een bestaande scheidingsmuur op de perceelsgrens gebouwd worden zonder deze bestaande scheidingsmuur te wijzigen.
Voilà. de scheidingsmuur staat OP de perceelsgrens, dus de buurman mag een tuinhuis tegen die bestaande scheidingsmuur zetten. Ik zie niet in waarom mjers dat ineens niet meer zou toestaan.

In mijn woning staat een blinde muur OP de scheidingslijn en verschillende buren met dezelfde woning hebben daar hun tuinhuisje tegengeplakt.
Wat niét mag is in die muur een raam steken dat uitkijkt op mijn tuin. En dat is dus het probleem van TS.
OMG!!

Ik ga hier niet opnieuw op ingaan. Antwoord is reeds verschillende keren gegeven.

Dus volgens Marriete mag die buur zijn tuinhuis tegen de scheidingsmuur van TS plaatsen?
Heel goed, Marriete, ben je akkoord dat je hier persoonlijk de aansprakelijkheid voor draagt? Overschrijdend aan de voorwaarden van dit forum?

Mariette
Berichten: 2507

#59 , 27 okt 2016 16:51

Tuinhuis.
Een hoogte van 3,5 meter niet overschrijden (dit is de totale hoogte, gemeten tot het hoogste punt van het bijgebouw),
maximaal 30 meter van de woning opgetrokken worden,
in de zijtuin 3 meter van de perceelsgrens blijven,
in de achtertuin 1 meter van de perceelsgrens blijven of tegen een bestaande scheidingsmuur op de perceelsgrens gebouwd worden zonder deze bestaande scheidingsmuur te wijzigen.
Voilà. de scheidingsmuur staat OP de perceelsgrens, dus de buurman mag een tuinhuis tegen die bestaande scheidingsmuur zetten. Ik zie niet in waarom mjers dat ineens niet meer zou toestaan.

In mijn woning staat een blinde muur OP de scheidingslijn en verschillende buren met dezelfde woning hebben daar hun tuinhuisje tegengeplakt.
Wat niét mag is in die muur een raam steken dat uitkijkt op mijn tuin. En dat is dus het probleem van TS.
OMG!!

Ik ga hier niet opnieuw op ingaan. Antwoord is reeds verschillende keren gegeven.

Dus volgens Marriete mag die buur zijn tuinhuis tegen de scheidingsmuur van TS plaatsen?
Heel goed, Marriete, ben je akkoord dat je hier persoonlijk de aansprakelijkheid voor draagt? Overschrijdend aan de voorwaarden van dit forum?

onze ontwerper van groene elektriciteitscentrales is weer op dreef zie ik.

Ik zal het eens aan die vijf buren gaan vragen die hun tuinhuis zonder enig probleem en mèt goedkeuring van de gemeente tegen de blinde scheidingsmuur hebben geplaatst.

Jij wil daar een gangetje van 1 meter tussenlaten als ik het goed begrepen heb? waarom?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#60 , 27 okt 2016 16:54

Ik zie nergens in de voorwaarden van dit forum staan, dat jij het alleen recht hebt, en al het anderen moet gezien worden als ongeschreven.
Maar tot hiertoe het ik nog geen enkel wetsartikel gezien die u formulering staaft.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”