Huisvuil buren

Mapar
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huisvuil buren

#1 , 07 okt 2016 22:10

De buren van mijn moeder plaatsen wekelijks hun huisvuil aan de weg, op gemeentegrond, maar wel voor het huis van mijn moeder, niet voor hun eigen huis. Soms doen ze dit pas 's avonds, maar soms ook al 's middags Mijn moeder heeft hen al verschillende keren gevraagd om hun vuilcontainer voor hun eigen deur te zetten, maar het resultaat is dat ze uitgescholden werd ( beledigingen aan haar en aan mijn -overleden- vader's adres), de wijkagent deed denigrerend (madammeke, zoek een hobby om u bezig te houden....), de burenbemiddeling vindt dat de buren hun vuil mogen zetten waar ze willen, op gemeentegrond. Maar mijn moeder krijgt een verwittiging van zowel buurtpolitie als de burenbemiddeling dat ze de buren pest als zij haar vuilcontainer voor de deur van de buren zet, ook al is dat op gemeentegrond. Wat doen? Bedankt voor advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 07 okt 2016 22:18

Dus ze zet die vuilcontainer daar permanent om de buren die één keer per week een vuilniszak buitenzetten te pesten?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 08 okt 2016 12:14

In principe mag dat niet. Vermoedelijk staat in gemeentereglement dat vuilinis e.d. op trottoir voor eigen huis moet worden geplaatst (op bepaalde tijdstippen) met het oog op de ophaling. Bijgevolg staat het achterlaten van het afval op eender welke andere plaats gelijk met sluikstorten.
4 Jaar geleden, maar blijkbaar nog actueel.http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=33491
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Mapar
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 okt 2016 07:59

Asperger, mijn moeder heeft haar vuilcontainer niet voor het huis van de buren gezet. Dat kreeg ze als waarschuwing van de twee personen van burenbemiddeling.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 okt 2016 12:31

maar soms ook al 's middags
welk tijdstip staat er in het politiereglement? meestal is dit pas vanaf 20uur

politiereglement kan je vinden door, googlen met politiereglement en je gemeente
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 11 okt 2016 13:04

maar soms ook al 's middags
welk tijdstip staat er in het politiereglement? meestal is dit pas vanaf 20uur

politiereglement kan je vinden door, googlen met politiereglement en je gemeente
Ik heb al veel reglementen gelezen, en meestal merk ik een ander uur.
Waar ik vroeger woonde, had je 2 opties:
In geval van dagophaling (waarbij men vanaf 7u mag beginnen) mocht je het ten vroegste om 5u buiten zetten (je hebt dus een tijdspanne van 2 uur).
In geval van een avondophaling (tussen 19 en 21) mag je buiten zetten om 18u (1 uur speling).

Waar ik nu woon, maakt het niet uit hoe laat ze komen, je mag het buiten zetten vanaf 19u de dag ervoor.

En heb nog veel afwijkingen gezien op dit, je kunt er dus niet van uit gaan dat het meestal overal hetzelfde zal zijn. :(

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 okt 2016 13:39

Wat is de reden dat de buren die container niet voor hun eigen huis zetten? Bij ons in de wijk zetten de buren hun huisvuilzakken ook bij ons op het voetpad, omdat ze nu éénmaal in een wegel wonen, en het zo makkelijker is voor de mannen van de vuilkar om die zakken op te pikken (anders moeten ze die wegel inwandelen om die zakken te gaan halen). Geen enkel probleem mee dat er dan 2 zakken staan ipv enkel die van mij...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”