Nieuwe wet mede-eigendom - factuur

Yasmine
Topic Starter
Berichten: 20
Locatie: Roeselare

Nieuwe wet mede-eigendom - factuur

#1 , 03 okt 2016 20:24

Beste

In 2012 en 2014 werden wij door onze syndicus gewezen op deze nieuwe wet en dat ze nog niet wisten hoe ze de oude akte gingen transformeren naar de nieuwe reglementering.

Nu, vorige week in sept 2016 krijgen wij een opdracht tot betaling van deze wijziging die door de "advocaat" bewerkstelligd werd...

1. Onze VME vindt het vreemd dat dit echt 4 jaar moet duren, het kan wel druk zijn, maar dan nog...
2. Wij hebben ook geen factuur (bewijs?) gezien van deze regularisatie, wrm bij een advocaat en niet bij een notaris?
3. Ons boekjaar loopt altijd van juni tot juni. De syndic vroeg nu in 1x het volledige bedrag op van die zgn factuur... Waarom voegt hij dit niet gewoon bij het jaaroverzicht zoals gewoonlijk? Hij eist van mij dat ik mijn deel volledig betaal omdat het al 2j en 4j geleden beslist/meegedeeld werd. Maar als mijn app nu in okt zou verkocht zijn, is het dan niet correcter om dit bedrag pro rata te verrekenen met het aantal maanden in dit boekjaar dat ik nog eigenaar ben? Dit gebeurt met de andere zaken toch ook zo? Stel dat ik het app al in mei verkocht en geschreven had, zou hij nu toch ook niet met terugwerkende kracht de factuur naar mij opsturen??

Ik heb helaas alleen maar negatieve ervaringen met deze syndic, dus hoor ik het graag nog eens van een ander.

Mvg
Yasmine

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding