medeeigenaar apartementsgebouw

Sonia Debacker
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

medeeigenaar apartementsgebouw

#1 , 03 okt 2016 17:46

hallo
In het apartementsgebouw van mijn ouders hebben ze de ramen en de gevel vernieuwd.Op een vergadering van het syndic werden door alle medeeigenaars overeengekomen voor de werken.De kosten werden verdeeld over de verschillende eigenaars.Mijn ouders hebben hun deel volledig betaald.Nu op de vergadering van het syndic kregen ze te horen dat er 4 eigenaars niet betalen.De andere eigenaars zouden voor die kosten moeten opdraaien heeft men hen gemeld want de aannemer moet betaald worden.Kunnen ze dat en is dat normaal dat het syndic hen dat verplicht.Mijn ouders hebben ook beschadigingen aan hun studio en dan zou dat ook niet hersteld worden als ze niet betalen.Het komt erop neer mijn ouders en nog eigenaars hebben hun factuur correct betaald en diegene die niet betaald hebben daar moeten de andere maar voor opdraaien.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 okt 2016 20:14

Syndicus zal de niet betalen eigenaars moeten dagvaarden, en dan kunnen die kosten gerecupereerd worden met intrest

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 03 okt 2016 20:35

Inderdaad, syndicus moet naar vrederechter na goedkeuring AV van de VME en dan niet betalende eigenaars voor rechtbank dagen.
Zorg dat de gegevens van de VME correct vermeld worden dus die in de KBO vermeld worden.
Zorg ook dat alle eigenaars ( vb echtpaar ) elk afzonderlijk gedagvaard worden.

Vragen tot betaling kosten is een
Volgende is dat bij niet betalen de huuropbrengsten direct via GDW kunnen overgedragen worden aan VME ( rekening van).
Indien geen huurinkomsten zal men beslag moeten leggen op de eigendommen zelf en deze verkopen.

In een VME die ik ken is dat al verschillende malen gebeurd.

Reclame

Sonia Debacker
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 okt 2016 08:30

het syndic neemt het gemakkelijke de andere eigenaars moeten de rest van de rekening betalen van de aannemer want anders gaat dat nog jaren duren hadden ze gezegd.En mijn ouders moesten maar eens proberen van niet te betalen hadden als antwoord gekregen.Mijn vraag is kan het syndic dat eisen?Het syndic staat echt niet achter de mede eigenaars die hun factuur betaald hebben ze moeten ook de rest betalen .

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”