Gasaansluiting handelspand van gemeenschappelijk gebouw

YuriInvest
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gasaansluiting handelspand van gemeenschappelijk gebouw

#1 , 26 sep 2016 09:22

Beste, ik ben in het bezit van een handelspand (eigenaar) wat deel uitmaakt van een gemeenschappelijk gebouw (met syndicus).
Nu wil ik graag een gasaansluiting voorzien in het handelspand (voor gebruik van toestellen, geen gasfornuis of dergelijke).
In de basisakte van het gebouw staat niets gemeld over verbod van gas of dergelijke.
Kan de syndicus mij verbieden om een gasaansluiting te plaatsen? (ik draag zelf alle kosten)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 sep 2016 11:18

Stel hem de vraag eens. Mogelijks moet het via een goedkeuring van de AV.

naicwill
Berichten: 715

#3 , 26 sep 2016 14:04

Voor de gasaansluiting zullen er ook werken plaatsvinden aan gemeenschappelijke delen.
Wet:
Art. 577-7

§ 1 De algemene vergadering beslist:

1° bij meerderheid van drie vierden van de stemmen:

b) over alle werken betreffende de gemeenschappelijke gedeelten, met uitzondering van die waarover de syndicus kan beslissen;

Art. 577-9
§ 4 Wanneer in de algemene vergadering de vereiste meerderheid niet wordt gehaald, kan iedere mede-eigenaar aan de rechter de toestemming vragen om zelfstandig op kosten van de vereniging, dringende en noodzakelijke werken uit te voeren aan de gemeenschappelijke gedeelten.
Hij kan eveneens de toestemming vragen om op eigen kosten de werken uit te voeren die hij nuttig acht, zelfs aan de gemeenschappelijke gedeelten, wanneer de algemene vergadering zich zonder gegronde reden daartegen verzet.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”